Automobilio priekinio spoilerio įtakos oro srautui skaitinė analizė
Temos aktualumas – vis daugiau automobilių savininkų montuoja papildomus aerodinaminius elementus norėdami turėti išskirtinio dizaino, sportiškiau atrodančius automobilius neatsižvelgdami į tikrąją šių elementų paskirtį ir praktinę naudą. Darbo tikslas – atlikti automobilių aerodinaminių tyrimų šaltinių analizę, išanalizuoti priekinio bamperio spoilerio ir jo parametrų įtaką aerodinaminiams, dinaminiams bei ekonominiams automobilio parametrams. Darbo rezultatai - Atlikus tyrimą nustatyta, kad spoileris, kurio posvyrio kampas 90° ir yra 150 mm aukščio gali padidinti oro pasipriešinimo koeficientą 10,79%, o tai tiesiogiai įtakoja degalų sąnaudas, kurios benzininiam automobiliui padidėja 4,32%, o dyzeliniam 5,39%. Tyrimo metu daugiausiai sumažinti oro pasipriešinimo koeficientą pavyko 4%, kai spoilerio aukštis 70 mm, o posvyrio kampas 90° . Tai padėtų degalų sąnaudas benzininiam automobiliui sumažinti 1,6%, o dyzeliniam automobiliui 2%. Tyrimo metu priekinio spoilerio pagalba kėlimo koeficientą daugiausiai pavyko sumažinti 31,45%, kai spoilerio aukštis 150 mm, o posvyrio kampas 45°. Tačiau kai spoileris statmenas kelio atžvilgiu ir yra 150 mm aukščio oro kėlimo koeficientas padidėja 22,64%. Priekinis spoileris, kurio aukštis 150 mm, o posvyrio kampas 90° maksimalų automobilio greitį sumažina 6,09%.
Relevance of the topic - more and more car owners are installing additional aerodynamic elements to have exceptionally designed, sportier-looking cars without regard to the true purpose and practical benefits of these elements. The aim of the work is to perform the analysis of automotive aerodynamic research sources, to analyze the influence of the front bumper spoiler and its parameters on the aerodynamic, dynamic and economic parameters of the car. Results of the study - The study found that a spoiler with a heeling angle of 90 ° and a height of 150 mm can increase the air drag coefficient by 10,79%, which directly affects fuel consumption, which increases by 4,32% for petrol and 5,39% for diesel. During the study, the most significant reduction in the air drag coefficient was achieved by 4% with a spoiler height of 70 mm and a heeling angle of 90 °. This would reduce fuel consumption by 1,6% for the petrol car and 2% for the diesel car. During the study, with the help of the front spoiler, the lifting factor was mostly reduced by 31,45%, when the spoiler height was 150 mm and the tilt angle was 45 °. However, when the spoiler is perpendicular to the road and is 150 mm high, the air lift increases by 22,64%. Front spoiler with a height of 150 mm and a tilt angle of 90 ° reduces the maximum speed of the car by 6,09%.