Etanolio-butanolio ir dyzelinių degalų mišinių įtaka dyzelinio variklio darbo efektyvumui ir deginių emisijai
Darbe analizuojama mineralinio dyzelino su etanoliu arba butanoliu mišinių įtaka dyzelinių variklių darbo rodikliams ir deginių emisijai. Darbo tikslas: atlikti mineralinio dyzelino - etanolio ir/arba butanolio degalų mišiniais veikiančio vieno cilindro dyzelinio variklio eksperimentinius tyrimus ir nustatyti skirtingų spiritų deguonies kiekio įtaką variklio darbo parametrams ir deginių emisijoms Bandymų metu pastebėta, jog naudojant degalų mišinius su didėjančiu etanolio arba butanolio deguonies kiekiu efektyviosios lyginamosios degalų sąnaudos visais atvejais buvo didesnės, negu variklį maitinant grynu mineraliniu dyzelinu. Didinant deguonies kiekį degalų mišiniuose nuo 2 iki 4 % (pagal masę) efektyvusis naudingumo koeficientas mažėjo neženkliai tiek naudojant etanolį, tiek butanolį. Naudojant degalų mišinius su didėjančiu etanolio arba butanolio deguonies kiekiu azoto oksidų emisija buvo mažesnė, negu variklį maitinant grynu mineraliniu dyzelinu. Mažesnis dūmingumas gautas variklį maitinant degalų mišiniais prisotintais 2% deguonies (ED1 ir BD1), negu 4% deguonies (ED2 ir BD2).
The work analyzes the influence of mineral diesel with ethanol or butanol blends on diesel engine performance and exhaust emissions. Aim of the work: to perform experimental studies of a single-cylinder diesel engine running on mineral diesel-ethanol and / or butanol fuel blends and to determine the influence of different spirits oxygen quantity on engine’s operating parameters and exhaust emissions During the tests, it was noticed that when using fuel blends with increasing ethanol or butanol oxygen content, the effective comparative fuel consumption was higher in all cases than when the engine was powered by pure mineral diesel. Increasing the oxygen quantity of the fuel blends from 2 to 4% (by weight) slightly reduced the effective efficiency coefficient when using ethanol or butanol. When fuel blends with increasing ethanol or butanol oxygen quantity were used, nitrogen oxide emission was lower than when the engine was powered by pure mineral diesel. Lower smokiness was obtained by feeding the engine a fuel mixture saturated with 2% oxygen (ED1 and BD1) than 4% oxygen (ED2 and BD2).