Automobilių amortizatorių charakteristikų tyrimas
Baigiamojo darbo tikslas yra palyginti įvairių gamintojų dujinių amortizatorių darbo efektyvumą. Darbe pateikiama, trijų skirtingų gamintojų, tos pačios konstrukcijos amortizatorių, kurie pritaikyti tam tikro modelio lengvajam automobiliui, charakteristikos. Tyrimo metu visiems amortizatoriams buvo imituojamas vienodas kelio nelygumų dažnis, kiti pakabos elementai buvo nekeičiami, padangos taip pat nebuvo keičiamos, padangų slėgis 2,3 bar. Tyrimo metu nustatyta, kad tos pačios konstrukcijos amortizatorių charakteristikos yra skirtingos. Darbe pateikiamos gautos procentinės EUSAMA metodo gautos reikšmės, kad kiekvieno skirtingo gamintojo amortizatorius kelio nelygumus slopina skirtingai, o didinant automobilio ašies apkrovą gaunamas geresnis rato sukibimas su keliu. Po atliktų amortizatorių charakteristikų matavimų pastebėta, jog amortizatoriui reikalinga suspaudimo jėga mažesnė už ištraukimo jėgą.
The aim of the final work is to compare the work efficiency of gas shock absorbers from different manufacturers. The research presents the characteristics of shock absorbers of three different manufacturers, of the same construction, which are adapted to a particular model of a car. During the research, all shock absorbers were simulated with the same frequency of road irregularities, other suspension parts were not changed, the tyres were also not changed. The tyre pressure was 2.3 bar. The research has shown that the characteristics of shock absorbers of the same design are different. The paper presents the percentage values obtained by the EUSAMA method that the shock absorber of each different manufacturer dampens road unevenness differently. While increasing the axle load of the vehicle it results in a better wheel grip on the road. After the research, it was found that the compression force required for the shock absorber is less than the extraction force.