Korporacinių renginių reikšmė organizacijų rinkodaroje
Starčenko, Ina |
Šiuolaikinės rinkos sąlygomis, kurioje yra įvairių produktų ar paslaugų, kompanijoms tenka ieškoti naujų būdų, kaip sudominti ir išlaikyti klientą. Populiarėjant renginiams, įmonės pradėjo naudoti juos savo rinkodaros strategijos įgyvendinimui. Vis daugiau kompanijų į rinkodaros strategijas įtraukia renginius darbuotojams ir klientams, kaip prekės ženklo populiarinimo būdą. Šio rinkodaros būdo panaudojimo populiarumas auga dėl didėjančios masinės informacijos sklaidos priemonių ir konkurencijos tarp įmonių, kurios priverstos mažinti įvairius pasiūlymus savo klientams tradicinėmis rinkodaros priemonėmis. Renginių organizavimas apima įmonės strategiją, kuri yra kuriama įmonėse įvairiems tikslams pasiekti, todėl, kuriant strategiją, būtina įvertinti renginio, kaip priemonės, efektyvumą. Renginių organizavimas įmonėse, tapo rinkodaros strategijos elementas, tačiau renginių nauda nėra pamatuota, tyrimų Lietuvoje šia tema iki šiol nebuvo atliekama. Tyrimo tikslas – atskleisti, kokią reikšmę korporaciniai renginiai turi verslo rinkodarai. Siekiant išanalizuoti korporacinių renginių įtakos verslo rinkodarai temą, buvo pasirinktas pusiau struktūruoto interviu metodas. Buvo atlikti 3 skirtingų sričių specialistų interviu, organizuojančių arba dirbančių su korporaciniais renginiais. Tyrimui atskleisti panaudotos 10 Lietuvos renginių organizavimo įmonių prieinamų šaltinių apžvalga ir 60 korporacinių renginių organizavimo įmonių oficialių prieinamų šaltinių apžvalga. Kiekybiniam tyrimui atlikti buvo naudojamos dvi skirtingos anketos, apimančios skirtingas respondentų grupes. Viso korporacinių renginių įtakos verslo rinkodarai tyrime dalyvavo 260 respondentų, 3 interviu dalyviai, analizuojami 70 prieinami įmonių duomenų šaltiniai. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad organizuojami įmonių renginiai yra teigiamai vertinami tiek darbuotojų tiek klientų dalyvaujančių įmonės renginiuose. Pagrindiniai korporaciniai renginiai Lietuvoje yra parodos, prekės ženklo ar produkto pristatymo, mokomieji seminarai ir konferencijos, pramoginiai renginiai. Tyrimo duomenimis, po įvykusių korporacinių renginių keičiasi įvairūs įmonės rinkodarą skatinantys rodikliai, kaip kolektyvo ryšių stiprinimas, darbuotojų darbo efektyvumo didinimas, darbuotojų lojalumo skatinimas, įmonės įvaizdžio kūrimas. Korporaciniai renginiai turi įtakos klientų apsisprendimui pirkti prekes ar paslaugas, prekių, paslaugų populiarinimui, pelno gavimui ir įmonės prekės ženklo populiarumui.
Nowadays, when there are many products and services, companies have to find new ways to interest clients and keep the clients loyal. As events becoming more and more popular, companies started to use it in their marketing strategies and involve it in their brand popularization. This way of marketing is popular because of increasing mass dissemination of information and concurrence which make companies to reduce usage of traditional mass marketing tools. Event management has become one of marketing elements, however there are no studies for this theme in Lithuania. The aim of the research is to reveal the importance of corporate events in business marketing. Semi-structured interview method was chosen to analyze the importance of corporate events in business marketing. Three interviews were conducted with three different specialists who are working in the area of corporate events. Two different questionnaires covering different groups of respondents were used for quantitative research. 260 respondents and 3 interview participants were included in this research and 70 companies data sources which are free available was analyzed. The results of the study revealed that corporate events are very well appreciated by companies employees and clients as well. The most common events in Lithuania are exhibition, brand or product presentation, training seminars and conferences, entertainment events. According to the data of the survey various marketing promotion indicators change after the corporate events that have taken place. Corporate events affecting clients decisions to buy products or services, it is also important for brand popularization and profit.