Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/102748
Type of publication: doctoral thesis
Field of Science: Ekonomika / Economics (S004)
Author(s): Medikienė, Monika
Supervisor: Dapkus, Mindaugas
Title: Vartotojų ekonominių lūkesčių veiksnių poveikio struktūros vertinimas konvergavimo aspektu Europos Sąjungos šalyse
Other Title: Assessment of the convergence of consumer confidence factors' impact structure in European Union countries
Extent: 272 p.
Publishing data: Vytauto Didžiojo universitetas
Date: 12-Feb-2020
Keywords: Vartotojų ekonominiai lūkesčiai;Consumer confidence;Struktūrinė analizė;Structural analysis;Konvergencija;Convergence;Europos Sąjungos šalys;European Union countries;Centro-periferijos modelis;Core-periphery model
Abstract: Vartotojų ekonominiai lūkesčiai makroekonominiu lygmeniu laikomi vienu svarbiausių veiksnių, turinčių įtakos verslo ciklo svyravimams, o vartotojų ekonominių lūkesčių ypatybių konvergavimo procesas gali rodyti šalių pagrindinių ekonominių rodiklių, realios vartotojų elgsenos konvergenciją. Disertacijoje konvergavimo procesas vartotojų ekonominių lūkesčių srityje vertinamas per vartotojų ekonominių lūkesčių veiksnių poveikio struktūrą. Vartotojų ekonominių lūkesčių veiksnių poveikio struktūra nustatoma taikant adaptuotą ekonometrinį dekompozicijos metodą, o vartotojų ekonominių lūkesčių veiksnių poveikio struktūros konvergavimas vertinamas centro-periferijos modelio kontekste, pasitelkiant klasterinės analizės metodą. Disertacijoje identifikuotos panašia vartotojų ekonominių lūkesčių veiksnių poveikio struktūra pasižyminčių šalių grupės (klasteriai) ir jų dinamika, kurios pagrindu nustatytos konvergencijos pusiausvyros („centro“) valstybės ir įvertintas likusių valstybių konvergavimo intensyvumas „centro“ valstybių link iki šiol per mažai tirtoje vartotojų ekonominių lūkesčių srityje. ES valstybės vartotojų ekonominių lūkesčių veiksnių poveikio struktūros konvergavimo aspektu suskirstytos į „centro“, stabilios pusiausvyros ir „periferijos“ valstybių kategorijas, atitinkančias Krugman centro-periferijos modelio koncepciją.
Consumer confidence is considered as one of the main indicators predicting fluctuations of business cycles, while convergence of features of consumer confidence may reflect convergence of main economic indicators and actual consumer behaviour. In dissertation, convergence is assessed in terms of structure of the impact of consumer confidence factors. The structure of the impact of consumer confidence factors is identified using adapted method of econometric decomposition, while the convergence of the structure of the impact of consumer confidence factors is assessed in the context of core-periphery model, using cluster analysis. In dissertation, groups (clusters) of countries, which share similar structure of the impact of consumer confidence factors, are identified and analysed by their dynamics. Analysis of identified clusters dynamics is used to identify steady states of convergence (or, as author define them, the “core” countries) and to assess intensity of convergence of every EU member state towards identified “core” countries in the barely covered field of consumer confidence. EU countries, in regard of convergence of the structure of the impact of consumer confidence factors, are grouped into categories of “the core”, countries of a single steady state, and “periphery”, in line with the concept of Krugman’s core-periphery model.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/102748
Appears in Collections:2020 m. (EVF dak.)

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

89
checked on May 1, 2021

Download(s)

49
checked on May 1, 2021

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons