Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/101861
Type of publication: master thesis
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Arlauskas, Dovydas
Supervisor: Klebanskaja, Nina
Title: Muzikos ir vaizdo derinimas reklamose
Other Title: Combining music and image in commercials
Extent: 75 p.
Date: 29-Nov-2019
Keywords: Muzika;Vaizdas;Reklama;Derinimas;Music;Image;Commercial;Combining
Abstract: Baigiamojo darbo tikslas – išskirti muzikos ir vaizdo derinimo reklamose komponentus ir pasiūlyti muzikos ir vaizdo derinimo reklamose modelį. Teorinėje darbo dalyje analizuojami muzikos ir vaizdo derinimo reklamose ypatumai: nagrinėjamos reklamos ir vartotojų elgsenos sąsajos, apžvelgiami vaizdo ir muzikos naudojimo reklamose ypatumai, įvertinami muzikos ir vaizdo derinimo reklamose principai. Analitinėje baigiamojo darbo dalyje pateikiami ir analizuojami muzikos ir vaizdo derinimo reklamose tyrimo rezultatai. Pirmiausiai atliekama atvejo analizė, kurios metu įvertinama Sainsbury‘s veikla. Vėliau atliekama penkių metų laikotarpyje prekybos tinklo pristatytų Kalėdinių reklamų analizė. Galiausiai atliekama straipsnių analizė, kurioje apžvelgiami mokslininkų ir žurnalistų straipsniai Projektinėje dalyje, apibendrinus teorinėje ir analitinėje darbo dalyse gautus rezultatus, išryškinamos muzikos ir vaizdo derinimo komunikacijoje prielaidos, probleminės temos sritys, pateikiamas muzikos ir vaizdo derinimo reklamose modelis.
The aim of this thesis is to highlight the components of music and image combination in commercials and to propose a model of combining music and image in commercials. In the theoretical part of the thesis links between advertising and consumer behaviour are analysed, peculiarities of music and image use in commercials are evaluated, the principles of combining music and image in commercials are described. In the empirical part of the thesis, research results/ findings are described. First, a case study is conducted to evaluate Sainsbury‘s performance. Secondly, analysis into Christmas advertisings is made. Finally, scientific and media article analysis is conducted. In the project part of the thesis, a summary of the results from theoretical as well as empirical parts is made, preconditions and problematic areas in the field of research are highlighted, and a model of combining music and image in commercials is presented.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/101861
Appears in Collections:2019 m. (EVF mag.)

Files in This Item:
dovydas_arlauskas_md.pdf1.39 MBAdobe PDF   Until 2024-11-29View/Open
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

77
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

18
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.