Jutiminio marketingo elementais pagrįstas gaiviojo gėrimo pakuotės kūrimas
Skarupskaitė, Ieva |
Baigiamojo darbo tikslas - nustatyti gaiviojo gėrimo pakuotės savybes, svarbiausias vartotojams, remiantis jutiminiu marketingu. Teorinėje darbo dalyje aptariamos jutiminio marketingo ir produkto pakuotės sampratos, apibūdinami jutiminio marketingo elementai, analizuojama pakuotės reikšmė marketinge bei jos atliekamos funkcijos, aprašoma pakuotės dizaino svarba ir jos daroma įtaka vartotojams. Analitinėje darbo dalyje analizuojami gėrimų pakuočių pavyzdžiai, kuriuose naudojami jutiminio marketingo elementai, aptariami dviejų kokybinių tyrimų - fokus grupės diskusijos bei conjoint analizės – rezultatai. Atliktų tyrimų rezultatai parodė, jog gaiviojo gėrimo pakuotė yra svarbus veiksnys, turintis įtakos vartotojų pirkimo sprendimo priėmimui. Tyrimuose dalyvavusių asmenų nuomone, vieni iš svarbiausių gaiviojo gėrimo pakuotės elementų yra jos spalva, forma bei grafiniai elementai. Tyrimais taip pat nustatyta, kad vartotojams gaiviojo gėrimo pakuotės Lietuvoje nėra pakankamai išvaizdžios, įdomios ir originalios. Projektinėje darbo dalyje, remiantis tyrimų metu gautais rezultatais, pateikiamos vartotojui vizualiai patraukliausios ir mažiausiai patrauklios gaiviojo gėrimo pakuotės koncepcijos, siūlomi gaiviojo gėrimo pakuotės kūrimo / tobulinimo sprendimai, atsižvelgiant į gaiviojo gėrimo pakuotės savybes (požymius) ir naujas technologijas.
The aim of work – to identify the characteristics of a soft drink packaging that are most important to consumers based on sensory marketing. The theoretical part of the paper discusses about the concepts of sensory marketing and product packaging, describes the elements of sensory marketing, analyzes the significance of packaging in marketing and packaging functions, describes the importance of packaging design and its impact on consumers. The analytical part of the paper analyzes beverage packaging samples which feature elements of sensory marketing, discusses the results of two qualitative researches – focus group discussion and conjoint analysis. Research has shown that soft drink packaging is an important factor influencing consumer purchasing decision. According to the study participants, the most important elements of a soft drink packaging are its color, shape and graphic elements. Studies have also shown that soft drink packaging in Lithuania is not sufficiently attractive, interesting and original to consumers. The project part of the paper, based on the research results, presents the most visually appealing and least attractive soft drink packaging concepts to the customer and offers solutions for a soft drink packaging design / improvement, taking into account soft drink packaging properties (features) and new technologies.