Gaisrų gesinimo ir gelbėjimo tarnybų transporto priemonės. 2 dalis. Bendrieji reikalavimai. Sauga ir eksploatacinės charakteristikos
No | Subject |
---|---|
13.220.10 | Gaisro gesinimas |
1.1 Šiame dokumente nurodomi gaisrų gesinimo ir gelbėjimo tarnybų transporto priemonėms, kurių žymėjimas aptariamas EN 1846-1:2011, taikomi bendrieji saugos reikalavimai ir (mažiausieji) bendrieji eksploatacinių charakteristikų reikalavimai. 1 PASTABA Šių transporto priemonių kategorijos ir masės klasės yra pateikiamos EN 1846-1:2011. 2 PASTABA Transporto priemonė reiškia sausumos transporto priemonę, kuri taip pat gali važiuoti bėgiais, ir amfibijas. Rengiant šį dokumentą buvo laikoma, kad pagaminta standartinė automobilinė važiuoklė (arba laikantis standartinių principų suprojektuota važiuoklė), kuri yra gaisrų gesinimo arba gelbėjimo tarnybų transporto priemonės pagrindas, užtikrina priimtiną pagrindinių transportavimo funkcijų saugos lygį gamintojo nurodytose ribose. Todėl šiame dokumente šiai važiuoklei reikalavimų nekeliama. Šiame dokumente aptariami visi reikšmingieji pavojai, pavojingosios situacijos ir įvykiai, susiję su gaisrų gesinimo ir gelbėjimo tarnybų transporto priemonėmis, kai jos yra naudojamos taip, kaip numatyta, ir netinkamo naudojimo sąlygomis, kurias yra įmanoma numatyti gamintojui. Darbo aukštyje automobiliams taikomi papildomi specialieji reikalavimai yra aptarti šiuose Europos standartuose: – EN 1777:2010 Hydraulic platforms (HPs) for firefighting and rescue services, – EN 14043:2014 Turntable ladders with combined movements, – EN 14044:2014 Turntable ladders with sequential movements. 3 PASTABA Transporto priemones naudojant viešuosiuose keliuose, gali galioti papildomos, šiame dokumente neaptartos, taisyklės. Šiame dokumente aptariamos gaisrų gesinimo ir gelbėjimo tarnybų transporto priemonės, numatytos naudoti temperatūroje nuo –15 °C iki +40 °C. 4 PASTABA Šias transporto priemones naudojant temperatūroje, nepatenkančioje į šį temperatūros intervalą, gali prireikti papildomų priemonių, dėl kurių susitaria gamintojas ir naudotojas. Tokie reikalavimai nepatenka į šio dokumento taikymo sritį. 1.2 Šiame dokumente neaptariamos toliau išvardytų tipų gaisrų gesinimo arba gelbėjimo tarnybų transporto priemonės arba įranga: – tik personalui vežti skirtos transporto priemonės; – transporto priemonės, kurių bendroji pakrautos transporto priemonė masė neviršija 3 t; – valtys; – orlaiviai; – tik geležinkeliais važiuojančios transporto priemonės; – medicinos pagalbos automobiliai (žr. EN 1789:2020+A1:2023); – GPĮ varomai nuimamajai ne gaisrų gesinimo įrangai taikomos nuostatos; – oro uostų transporto priemonės, kurioms taikomos Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) rekomendacijos. 1.3 Šiame dokumente aptariami techniniai reikalavimai, kuriais siekiama kiek įmanoma sumažinti K priede išvardytus pavojus, kurie gali kilti gaisrų gesinimo ir gelbėjimo tarnybų transporto priemonių eksploatavimo, einamojo tikrinimo ir techninės priežiūros metu, kai tai atliekama laikantis gamintojo ar jo įgaliotojo atstovo pateiktų specifikacijų. Jis neapima pavojų, kylančių dėl: – ne stacionariosios įrangos, t. y. transporto priemonėje esančios nešiojamosios įrangos; – naudojimo potencialiai sprogiose atmosferose; – perdavimo eksploatuoti ir eksploatavimo nutraukimo; – elektromagnetinio suderinamumo. Konkrečiais atvejais (pvz., gaisro gamtoje, potvynio ir t. t.) gali prireikti šiame dokumente neaptartų papildomų priemonių. 1.4 Šis dokumentas netaikomas mašinoms, kurios pagamintos iki šio Europos standarto išleidimo datos
Document | Language | Pages |
---|---|---|
lt | 74 | |
en | 77 |