Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12259/249885
Kvapų marketingo samprata ir esmė
Type of publication
Straipsnis recenzuojamoje Lietuvos konferencijos medžiagoje / Article in peer-reviewed Lithuanian conference proceedings (P1f)
Title [lt]
Kvapų marketingo samprata ir esmė
Other Title [en]
Scent marketing concept and matter
Part Of
Lietuvos aukštųjų mokyklų vadybos ir ekonomikos jaunųjų mokslininkų konferencijų darbai. Europos Sąjungos ūkio procesai ir tendencijos : 13-oji respublikinė doktorantų ir magistrantų mokslinė konferencija, Kaunas, 2010 m. gegužės 7 d. Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2010
Date Issued
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2010 | 13 | 79 | 85 |
Publisher
Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas
Abstract (en)
The scientists say that the classic marketing loses effectiveness. The evolution of consumer society encourages marketing concept renewal. Sensory marketing dictates a new conception, which suggests implement all human senses: sight, hearing, smell, taste and touch. Integration of sensory marketing elements is an efficient tool that can create competitive distinction. This article provides a sensory marketing element - the essence and the concept of smell sense, also analyze the exclusivity of scent marketing among other sensory elements of marketing.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Conference
Conference | ||||
---|---|---|---|---|
2010-05-07 | 2010-05-07 | Kaunas | LT |
File(s)
Sutarties data 2018 01 25, nr. A1807, laisvai prieinama internete
Owning collection
ISSN (of the container)
1822-6736
2538-6778
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access