Visą traktorių operatoriaus kūną veikiančios vibracijos tyrimas pervežant grūdus
| Date | Start Page | End Page | 
|---|---|---|
2022  | 66  | 69  | 
Vieni iš dažniausių įvairios technikos operatorius veikiančių rizikos veiksnių yra rankas ir visą kūną veikianti vibracija. Dėl ilgalaikio vibracijos poveikio įvairios technikos ir mašinų operatoriams diagnozuojamos profesinės ligos, prastėja jų gyvenimo kokybė. Šiame straipsnyje analizuojamos visą traktorininko kūną veikiančios vibracijos vertės atliekant grūdų transportavimo darbus. Tyrimai, kurių metu vertintas visą darbuotojo kūną veikiančios vibracijos pagreitis, buvo atliekami su traktoriumi CASE PUMA 150, prie kurio buvo prikabinta 12 tonų keliamosios galios priekaba. Tyrimai buvo atliekami keičiant sąstato važiavimo greitį ir sąlygas (važiuojant ražiena, technologinėmis vėžiomis, statmenai technologinių vėžių, žvyrkeliu ir asfaltu). Nustatyta, jog vibracijos pagreičio vertės kinta ne tik nuo važiavimo greičio, bet ir nuo važiavimo sąlygų. Gauti rezultatai rodo, jog mažiausias vibracijos pagreitis (0,42 m s-2) užfiksuotas važiuojant technologinėmis vėžiomis 5 km h-1 greičiu, o didžiausias (2,54 m s-2) – statmenai technologinių vėžių kertant jas 15 km h-1 greičiu.
Improper use of vehicles and work equipment can lead to permanent phenomena that can lead to poor health. Ignoring vibration doses and improper operation can cause back pain in the back area. It can also damage the connective tissue and nervous systems. One of the main risk factors for workers is vibration to the hands and whole body. This article analyzes the vibration values acting on the whole body of a tractor driver. The vibration level tests were performed on a CASE PUMA 150 tractor with a grain trailer loaded with ~ 12 tons of grain. During the study, the driving speed and conditions were changed (stubble, technological tracks, perpendicular technological tracks, gravel road and asphalt). It was found that the vibration values vary not only from the driving speed but also from the driving conditions (selected surfaces). According to the obtained results, the lowest vibration acceleration (0.42 m s-2) was recorded when driving on tramlines at 5 km h-1, and the highest (2.54 m s-2) perpendicular on tracks at 15 km h-1.
| Conference | ||||
|---|---|---|---|---|
2022-05-04  | 2022-05-06  | VDU Žemės ūkio akademija ir VDU Botanikos sodas  | LT  |