Antros kartos biodegalais ir padangų pirolizės aliejaus mišiniais veikiančio variklio darbo rodiklių ir deginių emisijos tyrimas
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2024 | 21 | 509 | 513 |
Straipsnyje analizuojama antros kartos biodegalų ir padangų pirolizės aliejaus ir jų mišinių įtaka dyzelinio variklio darbo ir deginių emisijos rodikliams. Eksperimentiniai tyrimai buvo atliekami su vieno cilindro, keturtakčiu, oro aušinamu, tiesioginiu įpurškimo dyzeliniu varikliu. Tyrimams naudoti antros kartos biodegalai (HVO), padangų pirolizės aliejus (PPA) ir jų PPA15, PPA30, ir PPA60 mišiniai. Bandymo metu buvo matuojami variklio darbo parametrai: alkūninio veleno sukimosi dažnis, variklio oro sąnaudos, degalų sąnaudos, variklio sukimo momentas, deginių emisija ir dūmingumas.
Išanalizavus eksperimentinio tyrimo metu gautus rezultatus pastebėta, kad prie visų apkrovos režimų mažiausios degalų sąnaudos gautos varikliui dirbant HVO degalais. Varikliui dirbant visa apkrova, mažiausia azotų oksidų (NOX) emisija gauta varikliui veikiant grynais antros kartos biodegalais (1571 ppm). Varikliui dirbant pilna apkrova, didžiausia anglies viendeginio (CO) emisija (1288 ppm) gauta variklį maitinant PPA degalais. Varikliui dirbant pilnos apkrovos režime, HVO degalais veikiantis variklis dūmino 78,1 % mažiau, palyginus su padangų pirolizės aliejumi.
The article analyses the influence of second-generation biofuels and tires pyrolysis oil and their mixtures, on the indicators of diesel engine performance and exhaust emissions. Experimental studies were carried out with a single-cylinder, four-stroke, air-cooled, direct injection diesel engine. Second-generation biofuels (HVO), tyre pyrolysis oil (PPA) and their PPA15, PPA30, and PPA60 blends were used in the studies. During the test, the operating parameters of the engine were measured: the frequency of rotation of the crankshaft, engine air consumption, fuel consumption, engine torque, exhaust emissions and smokiness of gases. After analysing the results obtained during the experimental study, it was noted that in addition to all load modes, the lowest fuel consumption was obtained when the engine was running on HVO fuel. When the engine was running at full load, the lowest emissions of nitrogen oxides (NOX) were obtained when the engine was running on pure second-generation biofuels (1571 ppm). When the engine was running at full load, the maximum carbon monoxide (CO) emission (1288 ppm) was obtained by powering the engine with PPA fuel. When the engine was running in full load mode, the HVO-fuelled engine smoked 78.1% less compared to tire pyrolysis oil.
Conference | ||||
---|---|---|---|---|
2024-04-11 | 2024-04-11 | Akademija, Kauno r. | LT |