Traktorininkų darbo aplinkos arimo darbų metu tyrimai
| Author | Affiliation |
|---|---|
| Date | Volume | Start Page | End Page |
|---|---|---|---|
2015 | 1 | 56 | 59 |
Straipsnyje analizuojami kenksmingi traktorių operatorius veikiantys veiksniai. Literatūros analizė parodė, kad dažniausiai pasitaikantys kenksmingi veiksniai – triukšmas, vibracija ir dulkės. Atlikus traktorininko darbo aplinkos tyrimus su 5 įvairios galios ir markių bei pagaminimo metų traktoriais arimo darbų metu ir vykimo į laukus žvyruotais keliais tyrimus nustatyta, kad traktorių kabinose ekvivalentinis garso slėgio lygis buvo nuo 71,5 dBA iki 92,3 dBA. Visą žmogaus kūną veikiančios vibracijos pagreitis tirtuose traktoriuose arimo metu kito nuo 0,96 m·s-2 iki 1,48 m·s-2 (t.y. buvo viršijamos vertės veiksmams pradėti - 0,5 m·s-2, o dviejuose traktoriuose ir ribinės – 1,15 m·s-2). Rankas veikiančios vibracijos vertės buvo nuo 0,81 m·s-2 iki 2,28 m·s-2. Važiuojant žvyrkeliu vidutinis visuose traktoriuose bendrasis dalelių iki 10 µm dydžio skaičius buvo didesnis negu ariant. Šie tyrimai rodo, kad aktualu juos tęsti, apimant didesnį traktorių, atliekamų operacijų ir veiksnių (pvz., dulkių koncentracijas) kiekius.
The article analyses harmfull factors that has negative effects on the operatos of the tractor. Analysis of the literature showed, that most often harmfull factors – noise, vibration and dust. There have been done several tractor - driver's environment investigations with 5 tractors, which are different of brand, have different power and construction year, during the ploughing and driving to fields through gravel road. According to the research of the noise in the cab of tractors determined, that the equivalent sound pressure levels was from 71.5 dBA to 92.3 dBA. Through ploughing WBV acceleration was from 0.96 m·s-2 to 1.48 m·s-2 (i.e., was exceeded action value – 0.5 m·s-2, and in two tractors limit value – 1.15 m·s-2) and HAV acceleration was from 0.81 m·s-2 to 2.28 m·s-2. Average for all tractors count of particles (size of up to 10 µm) was higher when driving at gravel road than in plowing. These studies suggest that they are important to continue to embrace a greater number of tractors, of operations and factors (eg., concentration of dust).
| Conference | ||||
|---|---|---|---|---|
2015-05-06 | 2015-05-07 | Kaunas | LT |