Vytautas Magnus University Research Management System (VDU CRIS)





Publication:
Garso naudojimas ženklodaroje

cris.lastimport.scopus2025-07-26T21:23:57Z
cris.lastimport.wos2024-11-24T01:04:59Z
cris.virtual.eventCountryLT
cris.virtual.eventEnd2022-05-19
cris.virtual.eventPlaceKaunas
cris.virtual.eventStart2022-05-19
cris.virtualsource.eventCountryccfeffbb-7eb0-45c2-beec-ca6f340a6704
cris.virtualsource.eventEndccfeffbb-7eb0-45c2-beec-ca6f340a6704
cris.virtualsource.eventPlaceccfeffbb-7eb0-45c2-beec-ca6f340a6704
cris.virtualsource.eventStartccfeffbb-7eb0-45c2-beec-ca6f340a6704
datacite.subject.fosoecd::Social sciences::Economics and Business
dc.contributor.authorVaškaitė, Gabrielė
dc.coverage.spatialLT
dc.date.accessioned2023-02-10T09:17:59Z
dc.date.available2023-02-10T09:17:59Z
dc.date.issued2022
dc.description.abstractAdvances in digital technology and the rise of virtual voice assistants have increased the importance of sound in the world. The growing global focus on the importance of sound prevents companies from being indifferent to the use of sound by incorporating an audio element into a brand identity, which is one element of sensory marketing. Consumers increasingly listen to audio content, and in order for brands to play an important role in the minds of consumers, the creation of an audio logo is needed to enhance the visual logo of the brand. In Lithuania, the law called “Republic of Lithuania Law on Trade Marks, No. VIII-1981 amending the law” allowed companies to register sound brands.en
dc.identifier.doi10.7220/2538-6778.2022.25
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12259/247769
dc.language.isolt
dc.publisherKaunas : Vytauto Didžiojo universitetas
dc.relation.conferenceLietuvos aukštųjų mokyklų vadybos ir ekonomikos jaunųjų mokslininkų konferencijų darbai. 2022, Nr. 25
dc.relation.ispartofseriesLietuvos aukštųjų mokyklų vadybos ir ekonomikos jaunųjų mokslininkų konferencijų darbai
dc.relation.issn2538-6778
dc.relation.publicationLietuvos aukštųjų mokyklų vadybos ir ekonomikos jaunųjų mokslininkų konferencijų darbai : 25-oji respublikinė doktorantų ir magistrantų mokslinė konferencija ES ekonomikos, finansų ir verslo procesai bei tendencijos, 2022 m. gegužės 19 d.
dc.rightsopen access*
dc.subjectSensory marketingen
dc.subjectSound logoen
dc.subjectSonic brandingen
dc.subjectSensesen
dc.subject.classificationStraipsnis recenzuojamoje Lietuvos konferencijos medžiagoje / Article in peer-reviewed Lithuanian conference proceedings (P1f)
dc.subject.otherVadyba / Management (S003)
dc.titleGarso naudojimas ženklodarojelt
dc.title.alternativeThe use of sound in sound brandingen
dc.typeresource type::text::journal::journal article::research article
dcterms.subjectSocialiniai mokslai / Social sciences (S)
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.endPage405
oaire.citation.issue25
oaire.citation.startPage401

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
ISSN2538-6778_2022_N_25.PG_401-405.pdf
Size:
179.33 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Sutarties data 2018 01 25, nr. A1807, laisvai prieinama internete

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed to upon submission
Description: