Multimodalinis krovinių pervežimas: aplinkai draugiškos logistikos vystymas
Author |
---|
Norvilas, Marius |
Date | Volume | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2022 | 19 | 132 | 136 |
Straipsnyje analizuojamos įmonės multimodalinio transportavimo plėtros galimybės ir ypatumai bei dujinių transporto priemonių naudingumas lyginant su dyzelinu varomais vilkikais. Tyrimas buvo atliktas įmonėje, kurios parką sudaro 500 vilkikų, iš kurių per 2022 metus 100 sudarys dujomis varomi vilkikai. Nustatyta, kad analizuojamoje įmonėje taikomi inovatyvūs, aplinkai draugiški multimodaliniai pervežimai, pasitelkiant geležinkelio transportą – pakraunant puspriekabes ant geležinkelio platformų, dujomis varomus vilkikus bei „Euro 6“ standarto vilkikus. Nustatyta, kad įmonės multimodalinių pervežimų plėtra yra įtraukta į ilgalaikę įmonės strategiją ir numatytas jos tobulinimo siekis. Multimodalinių transporto apimčių didinimas, remiantis įmonės strategijos įgyvendinimo stebėsenos duomenimis, vyksta nuosekliai, analizuojamoje įmonėje multimodalinio transporto plėtros apimtys nuo 2018 m. iki 2021 m. padidėjo 10 proc. bei numatytas tolesnis siekis šiam rodikliui didinti. Kuro sąnaudoms ir CO2 emisijai palyginti atliktas tyrimas, kuriame buvo naudojami 5 dujomis varomi „Scania R410“ bei 5 dyzelinu varomi S450 vilkikai, kurie važiavo maršrutu Milanas (IT)–Hamburgas (DE)–Milanas (IT), atlikti ekonominiai bei teoriniai ekologiniai skaičiavimai. Atlikti skaičiavimai parodė, kad įmonė, naudodama dujomis varomus vilkikus, per kiekvieną 1000 km sutaupo iki 124.6 Eur bei CO2 emisiją sumažina apie 30 proc., lyginat su dyzelinu varomais vilkikais. Galima teigti, kad įmonėje vienas iš optimaliausių verslo plėtros modelių būtų dujomis varomi vilkikai bei multimodalinio transporto apimčių didinimas.
The article analyzes the possibilities and peculiarities of the company's development of multimodal transportation and the usefulness of gas vehicles in comparison with diesel-powered tractors. The study was conducted in a company with a fleet of 500 trucks, of which 100 will be gas-powered trucks in 2022. It was found that the analyzed company uses innovative, environmentally friendly multimodal transportation using rail transport - loading semi-trailers on railway platforms, gas-powered tractors and Euro6 standard tractors. It has been established that the development of the company's multimodal transportation is included in the company's long-term strategy and its improvement is envisaged. The increase of multimodal transport volumes, based on the data of the monitoring of the implementation of the company's strategy, is taking place in a consistent manner. until 2021 increased by 10%. and further efforts are made to increase this indicator. A study comparing fuel consumption and CO2 emissions was performed using 5 gas-powered Scania R410 and 5 diesel-powered S450 tractors running on the Milan (IT) - Hamburg (DE) - Milan (IT) route, and economic and theoretical ecological calculations were performed. Calculations show that the company saves up to € 124.6 per 1000 km and reduces CO2 emissions by about 30% compared to diesel-powered tractors. We can say that one of the most optimal business development models in the company would be gas-powered trucks and increasing the volume of multimodal transport.
Conference | ||||
---|---|---|---|---|
2022-04-21 | 2022-04-21 | Akademija, Kauno r. | LT |