Robotikos elementų panaudojimas ikimokykliniame, priešmokykliniame ir pradiniame ugdyme : metodinė priemonė
Author | Affiliation |
---|---|
Date |
---|
2025 |
Šiuolaikiniai vaikai nuo pat gimimo susipažįsta su įvairiomis skaitmeninėmis technologijomis. Vaikams augant, įsitraukiant į ugdymo procesus, veiklos, kuriose tikslingai pasitelkiamas programavimas ir robotika, dažnai tampa kasdienybe. Robotika patraukia vaikų dėmesį, kai jie supranta, kad panaudodami įgytas žinias ir gebėjimus gali savarankiškai veikti, pasiekti tikslą, bendradarbiauti ir pan. Mokymasis pasitelkus robotikos elementus gali būti laikomas įvairialypiu, nes apima projektavimo algoritmus, mechaninio projektavimo struktūras, robotų konstrukcijas ir jų valdymą, o visa tai galima taikyti matematikoje, inžinerijoje, aptariant fizikos principus ir gamtos mokslų dalykus. Mokymosi proceso metu, dirbant su ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio mokyklinio amžiaus vaikais, išryškėja tokie gebėjimai kaip erdvinis mąstymas, selektyvus dėmesys, rizikos / sprendimų prisiėmimas, kūrybiškumas ir kritinis mąstymas. Metodinėje priemonėje dėmesys skiriamas vaikų kūrybiškumo ir reflektavimo gebėjimų ugdymui, pateikiami įvairių veiklų praktiniai pavyzdžiai, pasitelkiant tokias priemones kaip skaitantis robotas, „BEE-BOT“ edukacinės bitutės, programavimo robotukas „KUBIUKAS“. Naudodami „LEGO“ priemones ugdymo procese, pradinių klasių mokiniai individualiai / porose / grupėse konstruoja įvairius robotus pagal nurodytas schemas ir, tiksliai laikydamiesi nuoseklios sekos, juos programuoja, pasitelkdami kompiuterines programas. Projektų kūrimas ir veiklų organizavimas, panaudojant robotikos elementus, ne tik skatina mokinius sužinoti, kaip veikia technologijos, bet ir ugdo praktikoje pritaikomas žinias ir įgūdžius.