Surveillance in dystopian narratives: Margaret Atwood's "The Testaments" and Boualem Sansal's "2084: The End of the World"
Augustė Strumilaitė |
Šiame darbe analizuojamas sekimas ir stebėjimas dviejuose distopiniuose naratyvuose: Margaretos Atwood „Testamentuose“ ir Boualemo Sansalio „2084: The End of the World“. Abiejų romanų veiksmas vyksta ateityje, totalitarinėse valstybėse, kurios bando kontroliuoti žmonių elgesį ir mintis. Romanuose aprašomos pagrindinių veikėjų, kurie dėl režimo įstatymų ir ideologijos tampa nelaimingi ir bando pabėgti ar maištauti, istorijos. Boualemo Sansalio „2084: The End of the World“ yra tradicinis distopinis naratyvas, tuo tarpu Margaretos Atwood „Testamentai“ yra distopija, skirta jaunimui. Šiame darbe nagrinėjama, kaip sekimas ir stebėjimas naudojamas dviejų skirtingų tipų distopijose ir ar tai padeda totalitariniam režimui išlaikyti savo galią. Šis darbas yra padalintas į keturis skyrius. Pirmajame skyriuje pristatomi romanai ir darbo tema. Antrasis skyrius yra padalintas į dvi dalis ir trumpai apžvelgia teorinę medžiagą. 2.1 poskyryje pateikiami keletas tradicinių ir jaunimo distopijų bruožų, aprašomi distopiniai siužetai, veikėjai ir veiksmo vieta. 2.2 poskyryje aprašoma sekimo ir stebėjimo nauda režimui, kaip vyksta sekimas ir stebėjimas ir galimos jų rūšys. Trečiasis skyrius suskirstytas į tris dalis. 3.1 poskyryje analizuojami abiejų romanų distopiniai siužetai ir veikėjai. 3.2 skyriuje analizuojami totalitariniai režimai ir socialinė erdvė. 3.3 skyriuje analizuojamas stebėjimas, jo efektyvumas ir poveikis visuomenei abiejuose romanuose. Ketvirtajame skyriuje pateikiamos išvados apie sekimą ir stebėjimą bei distopinį žanrą abiejuose romanuose.
This thesis analyzes surveillance in two dystopian narratives: Margaret Atwood’s The Testaments and Boualem Sansal’s 2084: The End of the World. The novels are set in the future, in totalitarian countries that try to control people’s actions and thoughts. The novels tell the stories of protagonists who become unhappy in the regime and try to escape and rebel. Boualem Sansal’s 2084: The End of the World is a traditional dystopian narrative, meanwhile, Margaret Atwood’s The Testaments is a Young Adult dystopia. This paper looks at how surveillance is used in two different types of dystopias and how effective it is in keeping the totalitarian regime in power. This paper is divided into four chapters. Chapter One introduces the novels and the topic. Chapter Two is divided into two sections and gives a brief overview of theoretical material. Section 2.1 presents some features of traditional and young adult dystopian narratives, describes dystopian plots, protagonists, and settings. Section 2.2 outlines the purpose of surveillance, how it works, and what types of surveillance are possible. Chapter Three is divided into three sections. Section 3.1 analyzes dystopian plots and protagonists in the two novels. Section 3.2 analyzes the totalitarian regimes and the organization social space. Section 3.3 analyzes surveillance, its effectiveness and the impact it has on the society in both novels. Chapter Four draws a conclusion of the analysis of surveillance and dystopia in both novels.