Jaunų suaugusiųjų aktyvumo naudojantis socialiniais tinklais sąsaja su vienišumu
Aleksejevas, Augustas |
Tyrimo tikslas – atskleisti jaunų suaugusiųjų aktyvumo naudojantis socialiniais tinklais ir vienišumo sąsajas. Tyrime dalyvavo 206 asmenys (46 vyrai ir 160 moterys). Tyrimo dalyvių amžius svyravo nuo 18 iki 29 metų (amžiaus vidurkis 22,35). Tyrimo dalyvių dažniausiai naudojami socialiniai tinklai yra „Instagram“, „TikTok“ ir „YouTube“. Tyrimo dalyvių vidutiniškai per dieną praleidžiamas laikas socialiniuose tinkluose buvo 3,7 valandos. Tyrime naudotas Russell (1996) „UCLA“ vienišumo skalė (3 versija), (angl. UCLA Loneliness Scale (Version 3)) vienišumui matuoti. Aktyvumui naudojantis socialiniais tinklais matuoti naudotas Ozimek ir kitų (2023) „Aktyvumo socialiniuose tinkluose klausimynas“ (angl. Social Media Activity Questionnaire). Tyrimo rezultatai atskleidė, kad aktyvesnis socialinių tinklų naudojimasis siejasi su mažesniu vienišumo išreikštumu. Pasyvus naudojimasis socialiniais tinklais nėra reikšmingai susijęs su vienišumu. Moterys aktyviau naudojasi socialiniais tinklais nei vyrai. Taip pat moterų pasyvaus naudojimosi socialiniais tinklais lygis didesnis nei vyrų. Lyginant vienišumo išreikštumą tarp vyrų ir moterų grupių, skirtumo nerasta.
The aim of the study is to investigate the relationship between social media activity and loneliness among young adults. The study involved 206 participants (46 men and 160 women). The age of the participants ranged from 18 to 29 years (mean age 22.35). The most commonly used social networks by the participants were Instagram, TikTok and YouTube. The average time spent on social networks per day was 3.7 hours. The study used Russell's (1996) UCLA Loneliness Scale (Version 3) to measure loneliness. The Social Media Activity Questionnaire by Ozimek et al. (2023) was used to measure social networking activity. The results showed that more active use of social media was associated with lower levels of loneliness. Passive use of social media is not significantly related to loneliness. Women are more active users of social media than men. Women also have a higher level of passive use of social media than men. No difference was found when comparing loneliness between male and female groups.