Vertės pasiūlymo gerinimas internetinės parduotuvės klientui
Visockas, Arūnas |
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjama problema kaip pagerinti vertės pasiūlymą internetinės parduotuvės pirkėjui. Siekiama rasti kas suteikia didžiausią vertę klientui ir padaro internetinę parduotuvę išskirtinę. Išnagrinėtos teorinės galimybės kurti išskirtinę vertę internetinėje prekyboje, atliktas tyrimas analizuojant pasirinktos įmonės veiklą ir pateikiamos išvados ir siūlymai įmonės internetinės parduotuvės atnaujinimui siekiant kurti didesnę vertę klientams. Tyrimo metu išanalizuota įmonės Kika.lt internetinė parduotuvė ir didžiausi jos konkurentai prekiaujantys naminių gyvūnų prekėmis. Tyrimo tikslas nustatyti būdus kurie pagerintų internetinės parduotuvės veiklą kuriant išskirtinę vertę klientams remiantis vertės dimensijomis. Tyrimo metu atlikta palyginamoji mokslinių šaltinių analizė, surinktų duomenų gretinimas, internetinių parduotuvių turinio analizė, žvalgomoji atvejo studija ir sudaryta SSGG analizės lentelė. Gauti rezultatai atskleidė kad internetinė parduotuvė turi techninių klaidų, lojalumo programa nefunkcionuoja tinkamai, yra silpna komunikacija socialinėje erdvėje. Siekiant gerinti parduotuvės veiklą reikia ištaisyti įvardintas technines problemas, sukurti klientams naudingą lojalumo programą, įvesti naujų įdomių paslaugų, didinti vartotojų įsitraukimą į įmonės skelbiamą informaciją viešojoje erdvėje, stiprinti socialinę veiklą, išnaudoti pakartotinės rinkodaros galimybes bei pritaikyti daugiakanalės prekybos principus visoje įmonės veikloje. Manoma kad pritaikius pateiktus pasiūlymus bus kuriama didesnė vertė parduotuvės lankytojams bei kuriamas tvarus ir ilgalaikis santykis su klientais.
The master thesis deals with the problem of how to improve the value proposition for the buyer of an online store. The goal of this thesis is to find out what gives the most value to the customer and makes the online store unique. Theoretical possibilities to create exceptional value in e-commerce are examined and research is carried out analyzing the activities of the selected company. Conclusions and suggestions for updating the company's online store in order to create greater value for customers are presented. During the research a Lithuanian e-commerce website Kika.lt, which sells pet supplies, was analyzed together with its biggest competitors. The aim of the study was to identify ways to improve the performance of an online store by creating exceptional value for customers based on value dimensions. A comparative analysis of scientific sources, collation of the collected data, content analysis of the online stores, an exploratory case study and a SWOT analysis table were performed during the research. The obtained results revealed that the online store has technical problems, the loyalty program does not work properly and there is weak communication in the social space. In order to improve the store's operations, it is necessary to correct the identified technical problems, create a customer loyalty program, introduce new interesting services, increase consumer involvement in the company's public space, strengthen social activities, exploit remarketing and apply omni-channel marketing principles throughout the company. It is believed that the application of the previously mentioned suggestions will create more value for the store's visitors and create a sustainable and long-term relationship with customers.