Perteklinės reklamos poveikio vartotojui analizė
Remeikaitė, Simona |
Didelis reklamos kiekis šiuolaikiniame pasaulyje, kitaip vadinamas pertekline reklama, vartotojus gali paveikti įvairiai. Anketinės apklausos klausimai apėmė šias temas: respondentų susidūrimą su pertekline reklama, kokia reklama patraukia jų dėmesį, kokią reklamą jie labiausiai pastebi, kurią reklamą rodomą iš eilės jie labiausiai atsimena, kur pastebi perteklinę reklamą, kokias emocijas sukelia perteklinė ir pertraukianti reklama, jų elgesys susidūrus su reklama, kokiame reklamų kiekyje, jų nuomone, atsiranda perteklinė reklama ir jų pasitikėjimas reklama. Apklausa buvo sukurta per Google dokumentų formas ir jų rezultatams pavaizduoti buvo sukurtos diagramos ir lentelės. Tyrimo rezultatai leidžia teigti, kad reklama yra nepastebima ir sukelia pyktį kai ji yra perteklinė. Respondentai reklamos vengia ir nepasitiki reklama kurioje yra daug gramatinių klaidų, daugiau nei puse respondentų nepasitiki jokia reklama. Remiantis gautais tyrimų rezultatais, paaiškėjo, kad efektyviausia reklama yra kai ji yra rodoma daugiau nei vieną kartą, bet nerodoma kartu su kitomis reklamomis viena po kitos ir kai ji yra rodoma reklamos eilės pradžioje arba pabaigoje. Pagal gautus rezultatus buvo išsiaiškinta, kad respondentai prisimena iki trijų reklamų matomų per savaitę. Gauti rezultatai parodė, kad respondentams perteklinė reklama yra reklama, kai yra rodomos daugiau nei dvi reklamos rodomos viena po kitos. Taigi, respondentas gali žiūrėti dvi reklamas rodomas viena po kitos, nejausdamas perteklinės reklamos poveikio.
The large amount of advertising in the modern world, otherwise known as excessive advertising, can affect consumers in various ways. The questions of the questionnaire survey covered the following topics: the respondents' acquaintance with excessive advertising, which advertising attracts their attention, which advertisement they notice the most, which advertisement shown in a row they remember the most, where they notice excessive advertising, what emotions are caused by excessive and interrupting advertising, their behaviour when confronted with advertising, at what quantity of advertising do they think excessive advertising occurs, and their trust in advertising. The survey was created through Google Docs Forms, and to represent the results charts and tables were created. The results of the study suggest that advertising is imperceptible and causes anger when it is excessive. Respondents avoid advertising and do not trust advertising with many grammatical errors, more than half of respondents do not trust any advertising. Based on the results of the research, it turned out that the most effective advertisements are when they are shown more than once, but not together with other advertisements one after the other, and when they are shown at the beginning or end of the advertisement sequence. According to the obtained results, it was found out that the respondents remember up to three advertisements seen per week. The obtained results showed that for the respondents, redundant advertising is advertising when more than two advertisements are shown one after the other. Thus, a respondent can watch two advertisements shown one after the other without feeling the effects of excessive advertising.