"Eduten Playground" platformos pritaikymas, skatinant 5 klasės mokinius atlikti matematikos namų darbus
Riškutė, Lina |
Namų darbai ugdymo procese yra svarbūs ne tik dėl akademinių pasiekimų, bet ir padeda formuoti asmenines žmogaus savybes, tokias kaip laiko planavimo įgūdžiai, atsakomybės jausmo ugdymas, mokymosi įpročių formavimas. Neįdomios užduotys, dideli darbo krūviai ir negaunamas grįžtamasis ryšys iš mokytojų dažnai lemia, kad mokiniai namų darbų neatlieka. Siekiant paskatinti penktos klasės mokinius atlikti matematikos namų darbus atliktas tyrimas, naudojant skaitmeninę matematikos raštingumo platformą Eduten Playground, kurioje mokiniai sprendžia žaidybinio formato matematikos užduotis, o mokytojai lengvai personalizuoja užduotis kiekvienam mokiniui pagal jo gebėjimus. Taip pat platforma suteikia greitą grįžtamąjį ryšį mokiniui. Tyrimas parodė, kad per duomenų rinkimo laikotarpį, trukusį 5 savaites, mokinių aktyvumas atliekant namų darbus platformoje padidėjo. Įsitraukė ir tie mokiniai, kurie įprastų namų darbų neatlikdavo, tačiau jų įsitraukimas nebuvo stabilus. Todėl išvadom dėl ilgalaikio naudingumo reikėtų papildomų tyrimų. Mokiniai, kurie namų darbus atlikdavo anksčiau, aktyvūs buvo ir platformoje. Pastebėta, kad per tiriamąjį laikotarpį nuolat augo bendras atliekamų užduočių kiekis. Mokiniai namų darbų atlikimą įvertino teigiamai, tokias užduotis norėtų gauti ir ateityje, nes patiko vizualinė aplinka, tinkamas užduočių sudėtingumo lygis ir greitas grįžtamasis ryšys platfomoje. Todėl galima teigti, kad Eduten Playground sprendžia tas problemas, kurios lemia prastą mokinių namų darbų atlikimo rodiklį mokyklose (neįdomu, per sunkios užduotys, nepakankamas grįžtamasis ryšys iš mokytojų).
Homework in the educational process is important not only for academic achievements, but also helps to form personal qualities of a person, such as time planning skills, developing a sense of responsibility, forming study habits. Uninteresting assignments, heavy workloads, and lack of feedback from teachers often result in students not completing homework. A study was conducted to encourage fifth grade students to do math homework using a digital math literacy platform, Eduten Playground, where students solve math tasks in a game format and teachers easily personalize tasks for each student based on their abilities. Also, the platform provides quick feedback to the student. The study showed that during the data collection period of 5 weeks, students' homework activity on the platform increased. Those students who did not do their usual homework also got involved, but their involvement was not stable. Therefore, conclusions regarding long-term utility would require additional research. Students who did their homework earlier were also active on the platform. It was observed that during the research period, the total amount of tasks performed was constantly increasing. The students evaluated the performance of homework positively, they would like to receive such tasks in the future as well, because they liked the visual environment, the appropriate level of difficulty of the tasks and the quick feedback on the platform. Therefore, it can be said that Eduten Playground solves those problems that lead to poor performance of students' homework in schools (uninteresting, too difficult tasks, insufficient feedback from teachers).