Veiksniai darantys įtaką entrepreneriškos organizacijos kultūros formavimui, remiantis paslaugų sektoriaus pavyzdžiu
Valentaitė, Urtė |
SANTRAUKA Problemos formulavimas – kokie veiksniai daro įtaką entrepreneriškos organizacijos kultūros formavimui. Tyrimo objektas – šiame darbe nagrinėjami veiksniai darantys įtaką entrepreneriškai organizacijos kultūrai. Tyrimo tikslas – išanalizuoti veiksnius darančius įtaką entrepreneriškos kultūros formavimui organizacijose, remiantis „Houp“ pavyzdžiu. Tyrimo metodai – mokslinės literatūros analizė – analizuojama organizacijos kultūros bei entrepreneriškumo sampratos, entrepreneriškos organizacijos kultūros samprata, pagrindiniai entrepreneriškos organizacijos kultūros elementai bei šios kultūros taikymo svarba organizacijoms. Taip pat išskirti pagrindiniai elementai darantys įtaką entrepreneriškos organizacijos kultūros formavimui. Interviu metu buvo analizuojama tiek vidinių, tiek išorinių veiksnių darančių įtaką entrepreneriškos organizacijos kultūros formavimui svarba bei kokią įtaką daro kiekvienas iš išskirtų veiksnių. Anketinėje apklausoje buvo analizuojami vidiniai veiksniai darantys įtaką entrepreneriškos organizacijos kultūros formavimui kūrybos ir komunikacijos paslaugas teikiančiose organizacijose. Rezultatai – atliktas tyrimas parodė, jog entrepreneriškos organizacijos kultūros formavimui didžiausią įtaką daro vidiniai veiksniai, o išorinių veiksnių poveikis nėra toks didelis. Ši kultūra leidžia organizacijoms išlaikyti lankstumą, inovatyvumą bei darbuotojų kūrybiškumą. Raktažodžiai: darbuotojų autonomija, entrepreneriška organizacijos kultūra, konkurencinė aplinka, plokščia organizacijos struktūra, technologinė pažanga, vadovavimo stilius.
SUMMARY Problem formation – what factors influence the formation of an entrepreneurial organization culture. Object – this work examines factors influencing entrepreneurial organization culture. The aim – to examine factors influencing the formation of an entrepreneurial organization culture, using example of “Houp”. Research methods – analysis of scientific literature – analyzing organization culture and entrepreneurship concept, entrepreneurial organization culture concept, main dimensions of an entrepreneurial organization culture and importance of applying this culture for organizations. Also, identifying the main factors influencing formation of an entrepreneurial organization culture. During the interviews, internal and external factors influencing entrepreneurial organization culture were analyzed – the importance and significance of each factor. In the survey, internal factors influencing the formation of an entrepreneurial organization culture were examined. Results – the research showed the most important factors influencing the formation of entrepreneurial organization culture is internal and external factors are not that important. This culture lets organizations to be more flexible, innovative and employees are more creative. Keywords: competitive environment, employee autonomy, entrepreneurial organization culture, flat organizational structure, leadership style, technological advancement.