Factors and possibilities for promoting the performance of pre-service music teachers
Disertacijoje analizuojamas būsimųjų muzikos mokytojų atlikimo įgūdžių unikalumas muzikos atlikimo kontekste ir nustatomi veiksniai bei galimybės, turinčios įtaką jų atlikėjiškumo skatinimui. Teorinis ir empirinis (taikant mišrių metodų prieigą) tyrimas atskleidė, kad būsimųjų muzikos mokytojų atlikėjiškumui įtaką daro psichologiniai, fiziologiniai, pasirengimo, humanistiniai ir aplinkos veiksniai. Reikšmingos problemos yra susiję su psichologine savijauta, kai pasirodymo metu susiduriama su psichologine įtampa ir nerimu; fiziologinių požymių pasireiškimu: judesių koordinacijos sutrikimu ir raumenų sustingimu; muzikinio išprusimo trūkumu; pasirengimo stoka, jei nėra gero ir teisingo pasiruošimo, ypač dėl laiko trūkumo, nesugebant atlikti gero praktikavimosi, be to, nekokybiškas muzikos atlikimas yra susijęs su emocinės išraiškos ir patirties stoka bei prasta sceninės būsenos kontrole. Ugdymo įstaigos turi įvairias galimybes skatinti muzikinį pasirodymą ir skirtingomis priemonėmis sustiprinti muzikos atlikimą. Aktyvus dalyvavimas koncertinėje veikloje laikomas labiausiai veiksmingiausiu būdu tobulinti muzikos atlikimą. Dalyvavimas įvairių tipų renginiuose suteikia daugiau galimybių koncertuoti, tai skatina asmeninį tobulėjimą ir leidžia parodyti savo įgūdžius; dalyvavimas neformaliuose mokymuose suteikia puikią galimybę bendrauti su skirtingais pedagogais; dalyvavimas konkursuose reikalauja daug energijos skirti pasiruošimui ir padeda stipriai tobulėti; dalyvavimas įvairiuose neformaliuose renginiuose, kur ugdytojai bendradarbiauja kartu su ugdytiniais toje pačioje scenoje, taip pat labai skatina atlikėjiškumą; muzikavimas egzaminų metu gali sustiprinti psichologinį atsparumą ir susikaupimą; mainų programos ir kt. veiklos yra geri būdai skatinti muzikinį aktyvumą.
The dissertation analyses the uniqueness of musical performance skills of pre-service music teachers and identifies the factors that affect their performance and the possibilities for promoting their musical performance. The theoretical and empirical (mixed-methods approach) study revealed that psychological, physiological, preparation, humanistic and environmental factors influence the performance of pre-service music teachers. Significant problems are related to psychological well-being, manifested by psychological tension and anxiety during the performance; physiological symptoms, such as lack of coordination of movements and muscle stiffness; lack of technical musicianship; inadequate preparation, where there is a lack of good and adequate preparation, especially due to lack of time, lack of good practice, and a poor performance of the music is associated with a lack of emotional expression and experience, and a lack of control over the stage state. Educational institutions have a variety of possibilities to promote musical performance and to improve musical performance through various means. According to most interviewees from China and Lithuania, participating in concert activities is considered the most effective way to improve musical performance. Engaging in various types of concerts provides more possibilities to perform, facilitates personal growth, and allows individuals to show their skills. Secondly, attending non-formal training provides a great possibility to communicate with different and excellent teachers. Many interviewees also mentioned participating in competitions because pre-service music teachers tend to devote more energy to preparing for large competitions, leading to better improvement. Participating in relaxed performance events in music clubs, where teachers and students collaborate on the same stage, also significantly promotes musical development. Some interviewees highlighted the importance of active participation in examinations, which can enhance psychological resilience and focus. Exchange internships and other visit activities are also some of the particularly good ways to promote musical performance.