Korean skincare and makeup in the context of Lithuanian beauty influencers
Jarašūnaitė, Ieva |
Pastaraisiais metais Pietų Korėja (toliau – Korėja) dominuoja pasaulyje savo žavia muzika, ryškių spalvų muzikinėmis grupėmis, įmantriu maistu, akinančia dekoratyvine kosmetika ir mada. „K-pop“, „K-beauty“- frazės, kurios šiais laikais dažnai šmėsteli nuolat augančioje pasaulinėje produktų rinkoje. Įdomu tai, kad tokia, palyginus, neatrasta šalis pateikia save unikaliu būdu, smalsuolius sužavinanti dauguma žmogaus pojūčių, tokių kaip regėjimas, lytėjimas, klausa, uoslė ir skonis. Visiems gerai žinoma „K-beauty“, arba Korėjietiškos kosmetikos rinka išaugo tarptautiniu mastu, o nuo 2000-ųjų pasaulis vis dar tyrinėja įvairias „Korėjos Bangos“ perspektyvas. Tendencija pasiekė Europą, o galiausiai ir Lietuvą, pirmiausia didžiuosiuose šalies miestuose atsidarius Azijos maisto parduotuvėms, tokioms kaip „Kuroneko“ (Kuroneko, 2020). Žvelgiant į prieš 2000-uosius, Lietuva ir Korėja 1991 m. spalio 14 d. užmezgė diplomatinius santykius, kurie iki šiol yra palaipsniui stiprėjantys ir simbolizuoja sėkmingus dviejų šalių santykius. (Lietuvos Respublikos ambasada Korėjos Respublikoje, Mongolijai ir Filipinų Respublikai, 2022). Tai rodo ne tik abipusę politinę ir ekonominę naudą, bet ir kultūrinę. Grožio prasme šie tarpkultūriniai mainai tuo pačiu pripažįsta šalių skirtumus, bet iš esmės turi tokias pačias grožio sampratas – natūralumą, odos sveikatą ir rūpinimąsi savimi. Yra žinoma, kad „K-beauty“ akcentuoja inovatyvias ir modernias prekes, tuo pačiu propaguojant jaunatviškumą, natūralų žavesį. Nuosekli odos priežiūros rutina ir kruopštus dekoratyvinės kosmetikos naudojimas prisideda prie bendros išvaizdos, kuri, kaip žinoma, atlieka svarbų vaidmenį visuomenėje. Tačiau norint, kad toks reiškinys, kaip „K-beauty“ nepastebimai įsilietų į kitos kultūros rinką, turi būti kuriamas tam tikras „kultūros tiltas“. 21-ajame amžiuje smarkiai išpopuliarėjus socialinei žiniasklaidai ir įvairioms kitoms įtakos formoms, terminai „influencinti“ (liet. daryti poveikį) arba „influenceriai“ (liet. nuomonės formuotojai) išpopuliarėjo, todėl natūralu, kad tinklaraštininkai arba turinio kūrėjai įgijo didžiulę platformą, darydami įspūdį įvairioms auditorijoms ir reklamuojami produktai ar paslaugos išparduodami (Leung ir kt., 2022, p. 19). Lietuvos atveju daugelis Lietuvos įmonių savo prekėms atstovauti renkasi influencerius, turinčius didelį sekėjų skaičių: „Karolina Meschino, bendradarbiaudama su mineraliniu vandeniu „Akvilė“, sukūrė išskirtines etiketes vandens buteliams, Robertas Kalinkinas pasiūlė savo gėlių kompozicijas. „Lidl“ pirkėjai, Indrė Trusovė ir Kristina Pišniukaitė-Šimkienė, bendradarbiaudamos su „Alma Littera“, išleido receptų knygą visai šeimai su prekės ženklu „Kakė Makė“. (Influenceriai.lt, 2022). Tai dar labiau įrodo, kad ir kokia efektyvi būtų rinkodaros kampanija, nuomonės formuotojai yra pagrindiniai reklamos industrijos lyderiai ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Tai leidžia suprasti, jog tam, kad vartotojai įsigytų ne tik vietinės, bet ir užsienio kilmės produkciją, Lietuvos influenceriai tampa mediatoriais tarp dviejų kultūrų, taip atitinkamai stebėdami bei įvertindami savo auditoriją. Būtent todėl šiame darbe nagrinėjama Korėjos dekoratyvinės kosmetikos ir odos priežiūros istorija, su darbo tema siejama globalizacija ir „Švelnioji galia“ , o visa tai- rodomasis Lietuvos ir Korėjos kultūrinis ryšys.
In the recent years, South Korea (hereinafter- Korea) has dominated the world with its captivating music, bright colored musical groups, intricate food, dazzling makeup, and fashion. K-pop, K-beauty are phrases which frequently appear in ever-growing global product market nowadays. What is most fascinating is that such a relatively undiscovered country marketed oneself in a unique way, targeting consumers through most of human senses, such as sight, touch, hearing, smell and taste. What also is a well-known fact, is that K-beauty market soared in sales internationally, and ever since the 2000s the world is still exploring multiple aspects of the Korean Wave. The trend has reached Europe and eventually Lithuania, primarily with Asian food shops like “Kuroneko” opening across country’s biggest cities (Kuroneko, 2020). Glancing back into before the 2000s, Lithuania and Korea on 14th October 1991 established diplomatic relations, that to this day are relevant and remain as an active reminder of a successful bilateral relationship. (Lietuvos Respublikos ambasada Korėjos Respublikoje, Mongolijai ir Filipinų Respublikai, 2022). Not only does this show political and economic benefits, but cultural as well. From beauty’s point of view, this cross-cultural exchange both acknowledges the countries’ differences but mainly has the same understandings and goals- naturalness, skin health and self-care. It is known that K-beauty accentuates innovative and modern products while promoting, advocating youthfulness, natural appeal. Extensive skin care routine as well as meticulous makeup application contributes to the overall appearance, which, as is well-known, plays a big part in society’s acceptance. But in order for such phenomenon like K-beauty to seamlessly blend into another culture’s market, a cultural bridge should be present. With the heavy rise of social media and various forms of influencing in the 21st century, the terms “influencing”, or “influencers” became rather mainstream, so it is only natural that said content creators gained a huge platform while making an impression on the audiences, resulting in sell-outs of the products or services being marketed (Leung et al., 2022, p. 19). In the case of Lithuania, many Lithuanian brands are choosing influencers with a high following count to represent their goods: “Karolina Meschino, in collaboration with mineral water Akvilė, has created exclusive labels for water bottles, Robertas Kalinkinas has offered his own floral compositions to Lidl customers, and Indrė Trusovė and Kristina Pišniukaitė-Šimkienė, in collaboration with Alma Littera, have published a recipe book for the whole family under the Kake Makė brand.” (Influenceriai.lt, 2022). This further proves, that no matter how effectively a marketing campaign proves to be, influencers are the main leaders in the advertising industry, not only in Lithuania, but all over the globe. Of course, for the consumers to purchase not only the local products, but also of foreign origin, Lithuanian influencers navigate two cultures by making necessary adjustments to their audiences. Thus is why this thesis explores Korean makeup and skincare history, Globalisation and the effects of Soft Power to illustrate the Lithuanian-Korean cultural bond.