Pirkėjų skolų apskaita ir analizė UAB "Divum"
Martinkienė, Audronė |
Darbo objektas: UAB „Divum“ pirkėjų skolų apskaita. Darbo tikslas: išanalizavus pirkėjų skolų apskaitą ir atlikus pirkėjų skolų analizę UAB “Divum“, pateikti siūlymus atsiskaitymų su pirkėjais tobulinimui. Darbo uždaviniai: 1) Išanalizuoti pirkėjų skolų sampratų interpretacijas, apskaitos metodiką bei analizės metodus teoriniu aspektu. 2) Atskleisti pirkėjų skolų apskaitos metodiką UAB „Divum“ ir atlikti pirkėjų skolų analizę. 3) Pateikti siūlymus atsiskaitymų su pirkėjais tobulinimui UAB „Divum“ . Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė ir sintezė, finansinių rodiklių skaičiavimas ir lyginimas, grafinis vaizdavimas. Pirmoje dalyje aptartos pirkėjų skolų sampratos mokslinėje literatūroje, išanalizuota pirkėjų skolų apskaita, ūkinių operacijų registravimas. Taip pat apžvelgti analizės metodai, kurių pagalba analizuojama pirkėjų skolų įtaka, rengiant finansines ataskaitas. Šioje dalyje pateikti teoriniai aspektai yra svarbūs atliekant analizę bei teikiant siūlymus. Antroje dalyje atskleista UAB „Divum“ veiklos charakteristika, išanalizuota 2019-2023 metų pirkėjų skolų apskaitos metodika bei analizė. Gauti rodikliai, apibūdinantys įmonės pirkėjų skolų būklę. Trečioje dalyje, apžvelgus problemas, pateikti siūlymai atsiskaitymų su pirkėjais tobulinimui UAB „Divum“. Pateiktas ir aprašytas siūlymas pasinaudoti faktoringo paslauga, kad sumažinti galimybę uždelstų debitorinių skolų susidarymui .
Object: accounting of debts of UAB "Divum" customers. The aim: to present suggestions for improving the settlement with buyers after analyzing the accounts of the customers‘debts and after performing the analysis of the customers‘debts in UAB ‘‘Divum. Tasks: 1) To analyze the interpretations of customer debt concepts, accounting methodology and analysis methods in a theoretical aspect. 2) To disclose the accounting methodology of customer debts to UAB "Divum" and to perform an analysis of customer debts. 3) To submit proposals for the improvement of payments with buyers to UAB "Divum". Research methods: analysis and synthesis of scientific literature, calculation and comparison of financial indicators, graphic representation. The first part, examines the concept of customer debts in the scientific literature, analyzes the accounting of customer debts, and the registration of business transactions. Analytical methods, which are used to analyze the influence of customers' debts in the preparation of financial statements, are also reviewed. The theoretical aspects presented in this section are important for analysis and suggestions. The second part presents the activity characteristics of UAB "Divum", the methodology and analysis of customer debt accounting for the years 2019-2023 were analyzed. Indicators describing the state of company’s customers’ debts were obtained. In the third part, after reviewing the problems, suggestions are made for improving UAB ‘’Divum’’ with the buyer. A proposal to use the factoring service for the formation of overdue receivables is presented and described.