Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/131573
Kavinių ir restoranų pavadinimai Vilnije ir Kaune
Type of publication
type::text::thesis::bachelor thesis
Title
Kavinių ir restoranų pavadinimai Vilnije ir Kaune
Other Title
Names of Cafes and Restaurants in Vilnius ir Kaunas
Author
Buinicka, Mariolia |
Advisor
Extent
58 p.
Thesis Defence Date
2021-06-11
Abstract (lt)
Darbe nagrinejama maitinimo įstaigų pavadinimų etimologijos problema. Tyrimo objektu tapo Vilniaus ir Kauno kavinių, restoranų, užeigų ir kt. pavadinimai. Pagrindinis tyrimo tikslas - surinkti ir aprašyti populiariausių maitinimo įstaigų pavadinimų kilmę ir motyvaciją. Tikslui pasiekti buvo iškelti tokie uždaviniai:
- Konkreciu semantiniu taisykliu pagalba, sukurti maitinimo istaigu pavadinimu klasifikacija
- restoranų ir kavinių pavadinimų formavimo analizė,
- motyvacijos įvardijimas kuriant rinkodaros chrematonimiją,
- bandymas paaiškinti gastronominių įstaigų pavadinimų kūrimo mechanizmus. Gastronomijos įstaigų pavadinimų nagrinėjime buvo panaudotas analitinis (semantinis ir žodžių darybos analize) bei lyginamąsis/kiekybinis metodai. Analitinime tyrime taikytas žodžio darybos principų nagrinėjimo metodas. Lyginamajame/ kiekybiniame tyrime naudotas duomenų rinkimo metodas.Tyrimo rezultatai parodė, kad Vilniaus ir Kauno restoranų pavadinimai sudaro gana įvairią ir įdomią šiuolaikinių urbochrematonimų grupę. Jie dažniausiai naudojami kaip identifikuojantys, lokalizuojantys įstaigą ir reklamuojantys ją. Įstaigų pavadinimų motyvai yra įvairūs, kartais neįprasti ir nenuspėjami, arba jų visai neturintys, arba tai žino tik šios įstaigos įkūrėjas. Didžiausia tirtų chrematonimų dalis yra glaudžiai susijusi su juose patiekiamų patiekalų rūšimi. Atlikus analizę, galima daryti išvadą, kad daugelis Vilniaus ir Kauno gastronomijos įstaigų pavadinimų vardus kilę iš užsienio kalbos. Restorano pavadinimas turėtų pritraukti potencialius klientus, paskatinti juos įeiti ir leisti laiką pasirinktoje vietoje. Savininkai ne visada nurodo geografinį pavadinimą, kurį motyvuoja restorano vieta. Taigi nagrinėjamoje medžiagoje yra daugybė nominacijų, kurių negalima priskirti tiksliai klasifikacijai. Taip pat tai leidžia daryti išvadą, kad Vilniuje ir Kaune, be tradicinių lietuviškų virtuvių yra populiari italų, amerikiečių bei rytietiška virtuvė. Didžiausia tirtų chrematonimų dalis yra glaudžiai susijusi su juose patiekiamų patiekalų rūšimi.
Abstract (en)
In this work analyses the public catering company’s names etymology in Lithuania. The object of the research are the names of Vilnius and Kaunas cafes, restaurants, pubs, etc. The main purpose of the research is to collect the most popular public catering company’s names and describe their origins and formation mechanisms. To achieve this goal, the following tasks were set:
- Classify the public catering company’s names with the help of specific semantic rules.
- Analyze the public catering company’s names creation mechanisms.
- Define the restaurants and cafes marketing chrematonymy formation process.
- Try to explain the public catering company’s name creation mechanisms. Analytical (semantic and word formation analysis) and comparative / quantitative methods were used in the analysis of the names of gastronomic institutions. In the analytical research was used the word formation principles analysis method. In the comparative / quantitative analysis - the data collection method. The of the study shows that the names of Vilnius and Kaunas restaurants form manifold and interesting group of modern urban crematonyms which are most commonly used to identify, locate and promote an institution. The public catering company’s name formation mechanisms are miscellaneous, sometimes unusual and unpredictable, sometimes only the founder knows them, or they can’t be defined. Most of the analyzed chrematonymes are closely related to the type of dishes served in particular public catering company. The research leads to the conclusion, that many of Vilnius and Kaunas public catering company’s names come from a foreign languages. The name of the restaurant should attract potential customers, encourage them to enter and spend time at the chosen location. Owners do not always indicate the geographical name motivated by the location of the restaurant. Many naming examples from the collected data can’t be assigned to the specific classification group. This leads to the conclusion, that in Vilnius and Kaunas there are the most popular traditional Lithuanian, Italian, American and eastern cuisines. Most part of the analyzed chrematonymes are closely related to the type of dishes served in particular public catering company.
Language
Lenkų / Polish (pl)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieiga intranete / Intranet Access
File(s)mariolia_buinicka_bd.pdf (1.24 MB) Intranet Accessuntil 2026-06-11