Pakuotės dizaino kūrimo principai. Produkto pakuotės kūrimas Lietuvos rinkai
Balvočiūtė, Agneta |
Pakuotė yra lyg produkto vizitinė kortelė, kuri daro nemažą įtaką vartotojų pirkimo sprendimams. Pakuotės įtaką galimą įvardinti trimis veiksniais: prekės ženklo identifikavimas, pakuotės suvokimas, pakuotės naujovė ir kontrastas. Šie veiksniai daro įtaką pakuotės išskirtinumui rinkoje ir tai, kokiu mastu produktai patinka vartotojams. Teorinio darbo tikslas: apžvelgti esminius produkto pakuotės dizaino principus - įsigilinti į pakuotės funkcijas ir sampratą, apibendrinančiai apžvelgti esminius žingsnius kūrimo procese, nuo koncepto iki dizaino. Marketingo tyrimo tikslas: suprasti esamos rinkos suvokimą apie produkto pakuotes, išsiaiškinti vartotojų poreikius ir elgseną apsiperkant, suprasti produkto pakuotės įtaką ir jų svarbą vartotojų sprendimų priėmimo procesui. Apklausoje surinkti respondentų atsakymai yra išanalizuojami ir yra pateikiamos išvados. Atsižvelgiant į gautus respondentų atsakymus, adaptuoti produkto pakuotę Lietuvos rinkai. Produktas, kuriam bus kuriama pakuotė, parenkamas pagal apklausos 12-tą klausimą (Kokioms prekėms teikiate pirkimo pirmenybę?). Šis klausimas padės išsiaiškinti, kokias prekes vartotojai perka dažniausiai, tuomet bus parinktas vienas iš dažniausiai paminėtų produktų, kuriam bus kuriami pakuotės dizainai. Praktinio darbo tikslas – atsižvelgiant į atlikto marketingo tyrimo gautus rezultatus, sukurti produkto pakuotės dizainą taip, jog jis būtų patrauklesnis skirtingų pajamų klasių vartotojams. Taip pat, lietuviškuose šaltiniuose yra itin mažai informacijos apie pakuotės dizainą, ar atvejų, kuomet pakuotė adaptuojama Lietuvos rinkai, todėl galima teigti, jog ši tema nėra išnagrinėta pakankamai tiek teoriškai, tiek praktiškai. Darbo uždaviniai:
- apžvelgti esminius produkto pakuotės dizaino principus;
- atlikti marketingo tyrimą;
- išanalizuoti atlikto marketingo tyrimo rezultatus ir padaryti išvadas;
- sukurti tris produkto pakuotes, remiantis išvadomis.
Reikšminiai žodžiai:
Dizainas, pakuotė, produktas, vartotojas, adaptavimas.
Packaging is like a business card for a product, which has a significant impact on consumers' purchasing decisions. The influence of packaging can be identified by three factors: brand identification, packaging perception, packaging novelty, and contrast. These factors affect the uniqueness of the packaging on the market and the extent to which consumers like the products. The aim of the theoretical work: to review the essential principles of product packaging design - to delve into the functions and concept of packaging, to summarize the essential steps in the development process, from concept to design. The aim of marketing research: to understand the perception of the current market about product packaging, to find out the needs and behavior of consumers when shopping, to understand the influence of product packaging and their importance in the consumer decision-making process. The answers of the respondents collected in the survey are analyzed and conclusions are presented. Taking into account the answers received, product packaging design is created for the Lithuanian market. The product for which the packaging will be developed is selected according to question 12 of the survey (Which goods do you prefer to purchase?). This question will help to find out which goods consumers buy most often, then one of the most frequently mentioned products will be selected for which packaging designs will be created. The aim of the practical work: to create a product packaging design that is more attractive to consumers of different income classes, based on the results of the marketing research. Also, Lithuanian sources contain very little information about the design of packaging or cases when packaging is adapted to the Lithuanian market, therefore it can be stated that this topic has not been sufficiently studied both theoretically and practically. Work tasks:
- to review the essential principles of product packaging design;
- conduct marketing research;
- to analyze the results of the marketing research and draw conclusions;
- create three product packages based on the conclusions.
Keywords:
Design, packaging, product, consumer, adaptation.