Internetinės reklamos vizualinių sprendimų galimybės, darančios įtaką vartotojų įsitraukimui: Lietuvos ir užsienio reklamų palyginimas
Koriznaitė, Karolina |
Baigiamojo darbo tikslas yra išanalizuoti sėkmingų bei paveikių internetinių reklamų vizualinio turinio sprendimus, lėmusius vartotojų įsitraukimą. Kad tikslingai galėčiau atlikti tyrimą, prieš tai buvo atlikta išsami literatūros analizė, kuria buvo siekta išsiaiškinti, kas yra internetinė reklama, kokie yra galimi jos formatai, kokius vizualinius sprendimus internetinės reklamos kūrėjai gali pasirinkti bei kaip tie vizualiniai sprendimai įtraukia bei paveikia vartotoją. Tyrime remtasi teorinės dalies įžvalgomis bei vizualinės komunikacijos metodais, kurie padėjo įsigilinti į sėkmingų internetinių reklamų vizualinį turinį bei išskirti, kaip kiekvienas vizualinis sprendimas padėjo perteikti reklamos žinutę ir kaip tai galėjo paveikti vartotoją. Pasirinktos analizuoti 2 socialinės bei 2 komercinės reklamos, kurios tarpusavyje yra lyginamos. Išskirti pagrindiniai vizualiniai sprendimai, nulemiantys reklamų sėkmingumą: tai tinkamų spalvų, kadruočių, kompozicijų bei simbolių panaudojimai, suteikiantys reklamai tikrumo, patikimumo bei emocinio paveikumo. Taip pat tyrimo metu taikyti vizualinės komunikacijos metodai padėjo identifikuoti kiekvienos iš reklamų privalumus ir trūkumus, į kuriuos atsižvelgiant prekės ženklai gali kurti savo internetines reklamas.
This thesis aims to analyze the visual content decisions of impactful online advertisements that have led to the successful consumer engagement. To find out the study in a targeted manner, a comprehensive literature analysis was conducted beforehand to determine what online advertising is, what are its possible formats, what visual solutions online advertisers can choose, and how these visual solutions engage and influence consumers. The study draws on insights from the theoretical part of the study, as well as visual communication methods, to explore the visual content of successful online advertisements and to identify how each visual solution helps convey the message of the advertisement and how it may influence the user. Two social and two commercial advertisements were selected for analysis and compared with each other. The main visual decisions that determine the success of the advertisements are identified: the use of appropriate colors, frames, compositions, and symbols, which give the advertisement authenticity, credibility, and emotional impact. The visual communication methods used in the study also helped to identify the strengths and weaknesses of each advertisement, which brands can take into account when designing their online advertisements.