Efektyvus matematikos pamokos planavimas taikant inovatyvų apverstos klasės metodą
Juodviršienė, Julija |
Matematika yra viena svarbiausių tiksliųjų mokslo dalykų, kurią vaikams mokytis darosi vis sunkiau. Siekiant kuo efektyviau suplanuoti matematikos pamokas, skiriant kuo daugiau pamokos laiko probleminių uždavinių sprendimui, galima taikyti inovatyvų apverstos klasės metodą. Toliau pateikiami šio tyrimo parametrai: tyrimo problema – mokiniai nepakankamai įsigilina į probleminių užduočių sprendimą matematikos pamokos metu kadangi yra per mažai skiriama laiko praktiniam užduočių sprendimui; tyrimo objektas – sprendžiamų probleminių užduočių skaičiaus didinimas pamokos metu, taikant inovatyvų apverstos klasės metodą; tyrimo tikslas – taikyti inovatyvų apverstos klasės metodą matematikos pamokoje siekiant skirti daugiau pamokos laiko praktiniam užduočių sprendimui pamokos metu. Taigi, matematikos pamokų metu taikant inovatyvų apverstos klasės metodą suplanuotos pamokos du trečdalius kiekvienos pamokos laiko skiriant probleminių uždavinių sprendimui grupėse ir savarankiškai. Mokiniai iš anksto namie pasiruošė naujai temai, todėl pamokos metu jautėsi labiau pasitikintys savimi, išsprendė daugiau uždavinių nei įprastos klasikinio tipo pamokos metu, daugiau dirbo grupelėse, padėjo vienas kitam ir drąsiai uždavė klausimus, kilus neaiškumams. Kadangi, pamokos metu buvo išsprendžiamas didesnis skaičius uždavinių nei įprastos matematikos pamokos metu, mokiniams namie likdavo išspręsti tik kelis uždavinius kaip namų darbus, skirtus galutiniam temos užtvirtinimui. Pastebėta, kad taikant apverstos klasės metodą mokiniai noriai sprendė užduotis lentoje ir į diskusijas įsitraukė net ir įprastai tradicinių matematikos pamokų metu mažiau aktyvūs mokiniai. Galima daryti išvadas, kad taikant inovatyvų apverstos klasės metodą matematikos pamokose, efektyviau suplanuojama pamoka, skiriant daugiau pamokos laiko probleminių uždavinių sprendimui, kadangi mokiniai į naujos temos pamoką ateina iš anksto savarankiškai pasiruošę namie. Tokiu būdu, pamokos metu daugiau įsigilinama į pamokos temą ir mokiniai spėja išsiaiškinti jiems kylančius klausimus, kartu išsiaiškinant problemines uždavinių sprendimo vietas. Po tokio tipo pamokų mokinių bendra emocinė savijauta pagerėja ir jie yra linkę daugiau ruoštis sekančiai naujai pamokai.
Mathematics is one of the most important science subjects, which is becoming more and more difficult for children to learn. To plan mathematics lessons as effectively as possible, devoting as much class time as possible to problem solving, the innovative flipped classroom method can be applied. Following are the parameters of this study: research problem – students do not go deep enough into the solutions of problematic tasks during the mathematics lesson because not enough time is dedicated to practical task solving; research object – increasing the number of solved problem tasks during the lesson using the innovative flipped classroom method; research aim – application of an innovative flipped classroom method in a mathematics lesson to devote more class time to practical problem solving during the lesson. Thus, during the mathematics lessons, using the innovative flipped classroom method, the lessons are planned with two-thirds of the time of each lesson devoted to problem solving in groups and independently. The students in advance prepared for a new topic at home, so they felt more confident during the lesson, solved more problems than during the usual classical-type lesson, worked more in groups, helped each other, and had more courage to ask questions in case of uncertainty. Since a larger number of problems were solved during this kind of lesson than during a regular math lesson, the students only had to solve a few problems at home as homework for the final consolidation of the topic. It was observed that when applying the flipped classroom method, the students willingly solved the tasks on the board and joined the discussions, even the students who are usually less active in traditional mathematics lessons were more engaged. It can be concluded that using the innovative flipped classroom method in mathematics lessons, the lesson is planned more efficiently, more lesson time is devoted to problem solving, since students come to the lesson independently prepared at home in advance. In this way, during the lesson, the topic of the lesson is deepened, and the students are able to clarify the questions they have, while also clarifying the problem areas of solving the problems. After this type of lessons, students' general emotional well-being improves, and they tend to prepare more for the next new lessons.