„X“ įmonės logistinių procesų valdymo gerinimas
Gaižutytė, Neringa |
Tyrimo objektas: logistinių procesų valdymas. Tyrimo tikslas: išanalizavus logistinių procesų valdymo teorinius aspektus ir atlikus empirinį tyrimą, pateikti siūlymus „X“ įmonės logistinių procesų valdymo gerinimui. Uždaviniai: 1. Išanalizuoti logistinių procesų valdymo teorinius aspektus. 2. Atlikti „X“ įmonės logistinių procesų valdymo tyrimą ir analizę. 3. Pateikti siūlymus „X“ įmonės logistinių procesų valdymo gerinimui. Tyrimo metodai: Mokslinės literatūros analizė, SSGG analizė, PEST analizė, M. Porterio penkių jėgų analizė, empirinis tyrimas. Tyrimo rezultatai: • Pirmojoje darbo dalyje buvo analizuota teorinė logistikos procesų bei informacinių technologijų naudojimo transportavimo procesuose samprata. Nustatytas vis dažnesnis informacinių technologijų ir dirbtinio intelekto naudojimas logistiniuose procesuose ir jų valdyme; • Antrojoje darbo dalyje atliktos analizės, kuriomis nagrinėtos įmonės „X“ išorinė bei vidinė aplinkos ir empirinis tyrimas. Gauti analizių rezultatai rodo, kad įmonės „X“ silpnosios pusės dažnu atveju nuo įmonės nepriklauso, o empirinis tyrimas atskleidė, jog yra poreikis ir galimybė gerinti krovinių informacijos valdymą; • Trečiojoje darbo dalyje pateiktas siūlymas įmonei „X“ diegti dirbtiniu intelektu paremtą krovinių valdymo sistemą siekiant išspręsti pasikartojančio mechaninio darbo ir laiko sąnaudų problemą; • Šiame darbe akcentuojamas dirbtinio intelekto vaidmuo krovinių duomenų perdavimo prasme siekiant paaiškinti logistinių procesų valdymo automatizavimo teorines prielaidas. Praktinė šio darbo reikšmė pasireiškia tuo, jog įmonė „X“ realiomis priemonėmis galėtų sumažinti darbuotojų darbo laiko sąnaudas tuo pačiu keldami įmonės reputaciją, taupydami kaštus bei sutaupytą produktyvų laiką panaudoti kitiems finansiniams tikslams pasiekti.
Research object: management of logistics processes. Research aim: to analyze the theoretical aspects of logistics process management and conduct an empirical study in order to provide recommendations for improving the logistics process management at company "X." Objectives: 1. To analyze the theoretical aspects of logistics process management. 2. To conduct a study and analysis of logistics process management at company "X." 3. To provide recommendations for improving the logistics process management at company "X." Research methods: scientific literature analysis, SWOT analysis, PEST analysis, Porter’s Five Forces analysis, empirical research. Research results: • The first part of the thesis analyzed the theoretical concept of logistics processes and the use of information technologies in transportation processes. It was found that the use of information technologies and artificial intelligence in logistics processes and their management is becoming increasingly common; • The second part included analyses examining the external and internal environment of company "X" as well as an empirical study. The results of the analyses indicate that many of company "X"'s weaknesses are beyond its control, and the empirical study revealed a need and opportunity to improve cargo information management; • The third part presents a recommendation for company "X" to implement an artificial intelligence-based cargo management system to address repetitive mechanical tasks and time consumption issues; • This thesis emphasizes the role of artificial intelligence in cargo data transmission to explain the theoretical foundations of logistics process management automation. The practical significance of this work lies in the fact that company "X" could realistically reduce employee working time, enhance its reputation, save costs, and use the time saved productively to achieve other financial goals.