Pedagogų kūrybiškumą skatinantys veiksniai ikimokyklinio ugdymo įstaigoje
Purga, Dovilė |
Mokslinė problema. Kūrybiškumas yra viena svarbiausių mokytojo, kuris derina skirtingus profesinius vaidmenis ir taiko naujoviškus mokymo metodus, savybių (Apak, Taat & Suki, 2021). Galima manyti, kad kūrybingesni mokytojai ne tik geriau susitvarko su profesiniais iššūkiais, bet ir mažiau linkę patirti neigiamą darbo ir šeimos sąveiką, t. y. jie efektyviau suderina darbo ir šeimos vaidmenis. Manoma, kad kūrybiškumas padeda mokytojams geriau balansuoti tarp darbo ir asmeninio gyvenimo, todėl kūrybingi mokytojai turėtų mažiau patirti darbo ir šeimos konfliktų ar neigiamų sąveikų. Probleminis klausimas. Kokie veiksniai skatina ikimokyklinio ugdymo pedagogų kūrybiškumą? Tyrimo objektas. Ikimokyklinių ugdymo įstaigų pedagogų kūrybiškumo skatinimo veiksniai. Tyrimo tikslas. Atskleisti, kas labiausiai skatina darbuotojų kūrybiškumą ikimokyklinėse ugdymo įstaigose. Taikyti duomenų rinkimo metodai: mokslinės literatūros šaltinių apžvalga ir analizė; pusiau struktūruotas interviu; tematinė analizė duomenų apdorojimui. Rezultatai. Atlikus empirinio tyrimo duomenų analizę išryškėjo šios pagrindinės temos: kūrybiškumo samprata pedagogų darbe, kūrybiškumą skatinantys veiksniai, kūrybiškumo iššūkiai ir kliūtys, pedagogų naudojamos kūrybiškumo skatinimo strategijos, pokyčiai reikalingi palankesnei kūrybiškumo aplinkai sukurti. Išvados. Tyrimas išryškino tokius pedagogų kūrybiškumą skatinančius veiksnius kaip asmeninės savybės: atvirumas, smalsumas, noras tobulėti, žingeidumas. Vidinė motyvacija ir noras tobulėti: pedagogų aistra darbui, noras auginti ir ugdyti vaikus, siekis nuolat mokytis ir tobulėti. Palanki darbo aplinka, kolegų palaikymas ir bendradarbiavimas: pagarbūs ir palaikantys santykiai su kolegomis, skatinanti darbo aplinka, kurioje vertinamos naujos idėjos ir bendradarbiavimas.
Scientific problem. Creativity is one of the most important qualities of a teacher who combines different professional roles and uses innovative teaching methods (Apak, Taat & Suki, 2021). It can be assumed that more creative teachers are not only better able to cope with professional challenges, but are also less likely to experience negative work-family interactions, i.e. they are more effective in balancing work and family roles. Creativity is thought to help teachers to better balance work and personal life, and creative teachers are less likely to experience work-family conflicts or negative interactions. Issue. What factors promote creativity in pre-school teachers? Research object. Factors promoting creativity of pre-school teachers. Aim of the study. To reveal what most stimulates the creativity of employees in pre-school educational institutions. Methods of data collection. Review and analysis of scientific literature sources; semi-structured interviews; thematic analysis for data processing. Results. The main themes that emerged from the data analysis of the empirical study were: the concept of creativity in the work of educators; factors that foster creativity; challenges and barriers to creativity; strategies used by educators to foster creativity; and the changes needed to create a more conducive creativity environment. Conclusions. The study highlighted the following factors that foster creativity in educators: personal qualities: openness, curiosity, willingness to develop, inquisitiveness. Intrinsic motivation and desire to improve: teachers' passion for their work, their desire to nurture and educate children, and their desire to continuously learn and improve. Supportive working environment, colleague support and collaboration: respectful and supportive relationships with colleagues, a stimulating working environment that values new ideas and collaboration.