Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato įvaizdis ir jo valdymas
Jankauskaitė, Justė |
Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato veikla yra labai svarbi visuomenės saugumui užtikrinti. Nors policijos institucijų įvaizdžio valdymas yra kritiškas visuomenės pasitikėjimo ir bendradarbiavimo su policija aspektas, šis procesas gali būti iššūkių kupinas, ypač sparčiai besikeičiančioje socialinėje ir politinėje aplinkoje. Pastebima, kad įvairios organizacijos, ypač viešosios, susiduria su nuolatinėmis kintančiomis sąlygomis, kurios gali turėti tiesioginės įtakos jų įvaizdžiui. Naujų technologijų plėtra, socialinės tendencijos ir besikeičianti politinė aplinka skatina organizacijas nuolat adaptuotis ir tobulinti savo įvaizdžio valdymo strategijas. Baigiamojo darbo tikslas – ištirti Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato įvaizdį ir jo valdymo specifiką. Darbo problema – Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato įvaizdžio valdymas visuomenėje, atsižvelgiant į pagrindinius iššūkius ir galimybes, su kuriais susiduriama šiame procese? Darbo uždaviniai: išnagrinėti viešųjų organizacijų įvaizdžio ir jo valdymo teorinius aspektus; atskleisti Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato įvaizdį visuomenėje ir jo svarbą; atlikti gyventojų apklausą siekiant įvertinti Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato įvaizdį, ir išanalizuoti jos duomenis. Darbo metodai – mokslinės literatūros bei teisės aktų analizė ir kiekybinis tyrimas – apklausa bei aprašomosios statistikos metodai jos duomenims analizuoti. Baigiamąjį darbą sudaro trys dalys: Pirmoje darbo dalyje pateikiami viešųjų organizacijų teoriniai aspektai: apžvelgiama viešųjų organizacijų įvaizdžio samprata, įvaizdžio tipai, įvaizdžio formavimo vaidmuo ir valdymo priemonės, modeliai ir valdymas, aptariama komunikacijos svarba formuojant viešųjų organizacijų įvaizdį. Antroje darbo dalyje pateikiama Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato įvaizdžio analizė. Trečioje darbo dalyje pateikiamas kiekybinis tyrimas apie Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato įvaizdį ir jo valdymą. Atlikus tyrimo duomenų analizę nustatyta, kad Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato vykdomos viešumo ir įvaizdžio formavimo strategijos teigiamai veikia Kauno miesto gyventojų požiūrį į šią instituciją, tačiau skaidrumo ir komunikacijos srityse dar yra vietos tobulėjimui.
The activities of the Kaunas County Police Commissariat are very important for ensuring public safety. Although managing the image of police institutions is a critical aspect of public trust and cooperation with the police, this process can be challenging, especially in a rapidly changing social and political environment. It is observed that various organizations, especially public ones, are faced with constantly changing conditions that can have a direct impact on their image. The development of new technologies, social trends and the changing political environment encourage organizations to constantly adapt and improve their image management strategies. The aim of this thesis is to investigate the image of the Kaunas County Police Commissariat and the specifics of its management. The research problem focuses on the management of the Kaunas County Police Commissariat's image in society, considering the main challenges and opportunities encountered in this process. The objectives of the thesis are: to examine the theoretical aspects of the image and its management in public organizations; to reveal the image of the Kaunas County Police Commissariat in society and its importance; to conduct a survey to assess the image of the Kaunas County Police Commissariat, and to analyze the data obtained. The research methods include the analysis of scientific literature and legal acts, as well as a quantitative survey and descriptive statistical methods for data analysis. The thesis consists of three parts: The first part of the thesis presents the theoretical aspects of public organizations: the concept of the image of public organizations, types of image, the role of image formation and management tools, models and management are reviewed, the importance of communication in shaping the image of public organizations is discussed. The second part of the thesis presents an analysis of the image of the Kaunas County Police Commissariat. The third part of the thesis presents the results of the quantitative research, which demonstrate how the public perceives the image of the the Kaunas County Police Commissariat. The analysis of the survey data revealed that the public relations and image formation strategies implemented by the Kaunas County Police Commissariat positively influence the perception of this institution among the residents of Kaunas. However, there is still space for improvement in the areas of transparency and communication.