Skaitmeninės kompetencijos mokymas, pasinaudojant 99math.com svetaine, siekiant 6 klasės mokinių įsitraukimo į matematikos mokymąsi
Diana Vaitkevičienė |
Tyrimo problema – mažas mokinių įsitraukimas į mokymąsi. Tyrimo objektas – skaitmeninės priemonės 99math.com taikymas matematikos pamokose 6 klasėje, siekiant mokinių skaitmeninės kompetencijos ugdymo ir įsitraukimo į mokymąsi. Tyrimo tikslas – apžvelgti skaitmeninės priemonės 99math.com taikymo matematikos pamokose 6 klasėje patirtį, siekiant didinti mokinių įsitraukimo į mokymąsi ir ugdyti jų skaitmeninę kompetenciją. Nagrinėjant literatūrą buvo pastebėta, kad skaitmeninių priemonių naudojimas teigiamai veikia mokinių įsitraukimą į mokymąsi, tačiau šių priemonių naudojimas turi ne tik privalumų, tokių kaip mokytojo laiko taupymas, vaizdingumas ar mokiniui suteikiama galimybė dirbti savo tempu, bet ir trūkumų, tokių kaip dėmesio sutelkimo problemos, prieinamumo galimybės nebuvimas dėl finansinių galimybių ar interneto ryšio bei pačio mokytojo skaitmeninės kompetencijos trūkumas, kurie trukdo naudotis šiomis priemonėmis. Atlikus tyrimą išryškėjo, kad naudojant skaitmenines priemones iš pradžių susiduriama su techninėmis problemomis, tačiau jos vėliau išnyksta. Taip pat, iškyla drausmės problemų, kurių skaičius laikui bėgant mažėja. Nepaisant to, mokinių įsitraukimas į mokymąsi, naudojant 99math.com auga, kadangi mokiniai vis geriau jaučiasi naudodamiesi svetaine ir nori ją naudoti ateityje, be to svetainės ataskaitose matoma, kad moksleiviai atlieka vis daugiau užduočių, o iš atliktų užduočių vis didesnis skaičius jų yra atliekamos teisingai. Remiantis gautais pastebėjimais, darbo pabaigoje yra pateikiamos rekomendacijos, kurių dėka kitiems mokytojams galėtų būti palengvinamas darbas su 99math.com internetine svetaine.
Research problem is low students' engagement in learning. The object of the study it the use of the digital tool 99math.com in mathematics lessons in the 6th grade to develop students' digital competence and engagement in learning. The aim of the study is to review the experience of using the digital tool 99math.com in mathematics lessons in Grade 6 in order to increase students' engagement in learning and develop their digital competence. The literature analysis shows that the use of digital tools positively impacts students' engagement in learning. The benefits of digital usage include reduces consumption of the teacher’s time, visuality and giving students the opportunity to work in their own pace. However, the digital tool possesses some disadvantages such as concentration problems, low accessibility due to financial constraints or the lack of internet connection and the teacher's own limited digital competence in the use of these tools. The study shows that the use of digital tools initially leads to technical problems, but these problems disappear over time. Disciplinary problems also arise but decrease over time. Nevertheless, students' engagement with learning using 99math.com is increasing, as students are getting more comfortable with the site and express a desire to continue using it in the future. Additionally, the site analytics indicate that students task completion is increasing along with the number of correctly completed task. Based on the results of the study a set of recommendations has been made that could facilitate other teachers to work using the 99math.com website.