Išmaniosios žaidimų programėlės Žodžių piknikas (ang. Word Snack) taikymas 4 klasėje mokantis naujų žodžių
Erat, Jovita |
Problemos aktualumas ir darbo tikslas: pagerinti mokinių anglų kalbos žodyno mokymosi rezultatus, naudojant išmaniąją programėlę, taip pat apžvelgti interaktyviųjų programėlių taikymo anglų kalbos mokymuisi galimybes, pamatyti kaip mokiniai prisitaiko prie jiems pasiūlytos inovacijos. Teorinėje dalyje pristatoma tyrime naudojama metodika, analizės metodai ir analizuojami tyrimo etapai, kurių yra trys. Buvo pravesta šešios pamokos. Trijose iš pamokų vaikai adaptavosi prie išmaniosios programėlės, bandė ją perprasti, surasti žodį, atpažinti skiemenį. Per kitas likusias tris pamokas, žodžių mokymasis sekėsi kur kas sklandžiau. Tyrimo metu buvo tikrinami mokinių motyvacijos, mokymosi ir įsitraukimo į inovaciją pokyčiai. Kiekvienos pamokos metu, kuriose buvo naudojamos išmaniosios planšetės, mokytojas stebėjo situaciją, aptarinėjo su vaikais kaip jiems sekėsi, vedė trumpą refleksiją. Tyrimo rezultatai. Kadangi beveik visada vaikai žodžius įsimena tik praktiškai vienu jiems geriausiai žinomu būdu – rašydami žodžius į žodynėlius, ši klasėje taikyta praktika atvėrė naujas galimybes mokiniams įsisavinti žinias naudojant planšetes ir mokantis žodžių per išmaniąją programėlę. Visiems šiame tyrime dalyvavusiems mokiniams tai buvo priimtinas sprendimas, nei vienas mokinys neatsisakė. Mokymasis per išmaniąją programėlę stipriai pakėlė vaikų motyvaciją, vaikai pasijuto labiau atsipalaidavę, kūrybiškesni. Ši patirtis jiems buvo visiškai kitokia, negu įprasta, kai žodžius reikia tiesiog nusirašyti į žodynėlius ir mokytis įprastai. Šis būdas skatino pamastyti ir apmastyti koks gali būti žodis, ar toks anglų kalboje apskritai egzistuoja. Išvada. Pastebėta, jog ši įtrauki priemonė mokiniams kur kas labiau patrauklesnė lyginant su tradiciniu būdu, vaikai labiau įsitraukia į pamokos veiklą, atranda daugiau motyvacijos savyje, pagerėja nuotaika. Taip pat ugdomos anglų kalbos mokymosi kalbinės žinios, plečiamas žodynas.
The relevance of the problem and the purpose of the work. To improve students' English language vocabulary learning outcomes using a smart app. To improve students' English vocabulary learning results using a smart app, as well as to review the possibilities of using interactive apps for English language learning, to see how students adapt to the innovation offered to them. The theoretical part presents the methodology used in the research, the analysis methods and analyzes the stages of the research, of which there are three. Ten lessons were conducted in general. In five of the lessons, the children adapted to the smart app, tried to understand it, find a word, recognize a syllable. For the next five remaining lessons, learning of the words went much more smoothly. During the research, changes in students' motivation, learning and involvement in the innovation were checked. During each lesson in which smart tablets were used, the teacher observed the situation, discussed with the children how they were doing, and led a short reflection. Results of the research. Since children almost always remember words only practically in the one way they know best - by writing words in vocabularies, this classroom practice opened up new opportunities for students to absorb knowledge using tablets and learning words through a smart app. This was an acceptable solution for all students who participated in this study, and not a single student refused. Learning through a smart app greatly increased children's motivation, children felt more relaxed, more creative. For them, this experience was completely different from the usual one where they just had to write down words in dictionaries and learn as usual. This method encouraged thinking and pondering what the word could be, whether such a word exists in the English language at all. Conclusion. It has been noticed that this method is much more attractive to students compared to the traditional method, children are more involved in the lesson activities, find more motivation in themselves, and their mood improves. Linguistic knowledge of learning English is also developed, vocabulary is expanded.