Bendros motociklo masės ir slėgio padangose įtaka stabdymo efektyvumui
Mikelionis, Linas |
Motociklų vairuotojai priskiriami prie pažeidžiamųjų eismo dalyvių grupės, todėl eismo saugumo požiūriu yra ypatingai svarbus savalaikis ir efektyvus stabdymas. Motociklų sezonas trunka ne visus metus, todėl vairuotojams privalu prieš sezono pradžią tikrinti slėgį padangose. Techninių apžiūrų metu nėra atliekama slėgio padangose patikra. Darbe pateikiamas motociklo stabdymo efektyvumo tyrimas. Tyrime yra keičiama motociklo bendroji masė ir mažinamas slėgis padangose. Didinant motociklo bendrąją masę, siekiama imituoti motociklo vairuotoją su papildomu kroviniu gale. Keičiant slėgį padangose, jis mažinamas nuo vardinių 2 bar., iki 0,5 bar. Tyrimo rezultatai parodė, kad didėjant motociklo bendrajai masei, mažėja jo lėtėjimo pagreitis. Taip pat analizuojant slėgio padangose įtaką, pastebėta, kad mažėjantis slėgis padangose, sąlygoja geresnį sukibimą su kelio danga, dėl ko stabdymas yra efektyvesnis, tačiau bandymai atliekami stabdant ne maksimalia stabdymo jėga, todėl slėgiui padangose esant mažesniam, nei 1 bar., stebimas lėtėjimo pagreičio mažėjimas, o ne tendencingas didėjimas.
Motorcycle drivers are classified as a group of vulnerable road users, so effective braking on time is particularly important from the point of view of traffic safety. The motorcycle season does not last all year, so drivers must check their tire pressure before the season starts. Tire pressure is not checked during technical inspections. This thesis presents the results of a study examining motorcycle braking efficiency. The study has examined the effects of two variables: the total weight of the motorcycle and the pressure of tires. By increasing the overall mass of the motorcycle, the aim was to replicate a real-life situation of a rider carrying additional load on the motorcycle tail. With regards to tire pressure, it was reduced from the nominal 2 bar to 0.5 bar. The results of the study showed that when the total mass of the motorcycle increases, its deceleration decreases. When analysing the influence of tire pressure, it was observed that decreasing tire pressure leads to better adhesion to the road surface, which makes braking more efficient. However, it should be noted that the tests were performed not at the maximum braking force. Consequently, when the tire pressure was less than 1 bar, the decrease in acceleration was observed instead of steady increase.