Verslo klientų pritraukimo sprendimai degalų rinkos pavyzdžiu
Impolis, Kornelijus |
Tyrime nagrinėjama verslo klientų pritraukimas degalų sektoriuje. Tyrimas atliekamas remiantis UAB „Circle K Lietuva“ pavyzdžiu. Tyrimo objektas – verslas verslui (B2B) klientų pritraukimo procesas. Tyrimo tikslas – įvertinti klientų pritraukimo procesą ir pateikti efektyvinimo sprendimus. Atlikta literatūros analizė, išnagrinėti sprendimus teoriniu pagrindu. Empirinis tyrimas atliktas taikant mišrią prieigą: atlikti pusiau struktūruoti interviu su organizacijos darbuotojais ir rinkos ekspertais, praktinė nauda nagrinėta atliekant eksperimentą. Tyrimo rezultatai atskleidė pagrindines problemines sritis: nepakankamas personalizavimas, technologinių sprendimų sinergijos trūkumas, verslo socialinių tinklų ignoravimas ir tai, jog po sutarties sudarymo klientai lieka neaktyvūs. Tyrimas leido suprasti, kad klientų pritraukimo procesas reikalauja sistemingo požiūrio. Jis turi būti paremtas duomenimis ir technologijomis. Pasiūlyti sprendimai skatina ilgalaikį santykių kūrimą ir efektyvesnį įsitraukimą B2B segmente. Sprendimai užtikrins tvarią ir pelningą verslo aplinką.
The study examines business customer acquisition in the fuel sector. The study is based on the case of UAB "Circle K Lietuva". The object of the study is business-to-business (B2B) customer attraction process. The aim of the study is to evaluate the customer acquisition process and to provide solutions for its efficiency. The research was conducted using a mixed-method approach: semi-structured interviews with company employees and marketing experts were used to assess qualitative information. Practical benefits were explored through an experiment using personalised communication. A literature analysis was carried out to explore solutions on a theoretical basis. The results of the study revealed the main problem areas. The following were highlighted: lack of personalisation, lack of synergies between technological solutions, ignoring business social networks, and the fact that customers remain inactive after the conclusion of a contract. The study showed that the process of attracting customers requires a systematic approach. It needs to be data and technology driven. The proposed solutions promote long-term relationship building and more effective engagement in the B2B segment. The solutions will ensure a sustainable and profitable business environment.