Socialinių tinklų marketingo analizė: prekių ženklo „Savex Galerija“ atvejis
Ramelytė, Meda |
Pastarasis dešimtmetis atnešė didelių pokyčių socialiniuose tinkluose. Socialiniai tinklai vystėsi ir šio reiškinio sąvoka išsiplėtė – nuo bendravimui skirtų platformų iki virtualaus realaus pasaulio atvaizdavimo. Šiandien akivaizdu, kad socialiniai tinklai suprantami kaip modernaus gyvenimo dalis, per kurį asmenys dalinasi informacija, idėjomis ir užsisako/perka prekes. Šioje skaitmeninėje eroje labai svarbu, kad prekių ženklai būtų aktyvūs socialiniuose tinkluose ir kurtų santykius su vartotojais. Norėdamos išnaudoti socialinių tinklų galią, įmonės pasitelkia socialinių tinklų marketingą. Šio baigiamojo darbo objektas – prekių ženklo „Savex Galerija“ socialinių tinklų marketingas. Pagrindinis išsikeltas darbo tikslas – atlikus mokslinės literatūros analizę ir empirinį tyrimą, išanalizuoti prekių ženklo „Savex Galerija“ socialinių tinklų marketingą ir pateikti rekomendacijas. Siekiant išsiaiškinti prekių ženklo „Savex Galerija“ vykdomą socialinių tinklų marketingą, pasirinkti tyrimo metodai – kokybinė turinio analizė, eksperimentas ir anketinė apklausa. Atlikto tyrimo rezultatai atskleidė, kad prekių ženklas aktyviai komunikuoja socialinių tinklų platformose „Facebook“ ir „Instagram“. Šiuose socialiniuose tinkluose prekių ženklas „Savex Galerija“ yra subūręs sekėjų bendruomenę, kurios pagrindą sudaro 35 – 54 metų amžiaus moterys. Pasitelkus pirmus du tyrimo metodus – kokybinę turinio analizę ir eksperimentą, suformuotas socialinių tinklų marketingo strategijos suvokimas prekių ženklo „Savex Galerija“ atveju. Atlikus kiekybinį tyrimą, respondentų atsakymai parodė, kad prekių ženklo „Savex Galerija“ komunikacija yra vertina kaip tinkama ir aktuali tiriamai auditorijai. Šio tyrimo išvados – atliktas empirinis tyrimas parodė, kad prekių ženklas „Savex Galerija“ kuria pridėtinę vertę savo sekėjams ir klientams socialinių tinklų priemonėmis. Išsiaiškinta, kad socialinių tinklų marketingo taktikos padeda siekti prekių ženklo „Savex Galerija“ išsikeltų tikslų, tačiau siekiant geresnių rezultatų rekomenduoja tobulinti socialinių tinklų marketingo planą.
Social media has undergone a significant evolution in the last decade, transforming from a simple networking and leisure platform to a virtual representation of the real world. Today, social media is an integral part of modern life, where people interact, share ideas, and even make purchases. In this digital era, it is essential for brands to be active on social media and build relationships with consumers. To harness the power of social networks, companies use social media marketing. The object of the research is social media marketing of the brand “Savex Galerija“. The objective of the study is conduct analysis of the social media marketing in “Savex Galerija“ and to provide recommendations, drawing upon a review of scientific literature and empirical research. In order to find out social media marketing in “Savex Galerija“, the chosen research methods are qualitative content analysis, experiment and questionnaire survey. The results of the research revealed that the brand, “Savex Galerija”, actively engages with social media platforms such as Facebook and Instagram. The brand has successfully formed a community of followers on these social networks, which primarily comprises women between the ages of 35 and 54. By leveraging the first two research methods, namely qualitative content analysis and experimentation, a comprehension of the social media marketing strategy has been established in the context of the “Savex Galerija” brand. The results of the quantitative research indicated that the communication strategy of the “Savex Galerija” brand was perceived as appropriate and relevant to the targeted audience. Findings of the research has demonstrated that the brand "Savex Galerija" creates added value for its followers and customers through the use of social media tools. The research has revealed that social media marketing tactics are instrumental in the pursuit of the brand's objectives; however, to achieve even better results, the optimization of the social media marketing plan is recommended.