Reflectus metodo taikymas biologijos pamokose, siekiant didinti mokinių motyvaciją reflektuoti
Šiupienė, Milda |
Tyrimo tikslas – didinti mokinių motyvaciją reflektuoti, pasitelkiant „Reflectus“ programėlę. Vienas iš efektyviausių būdų, mokytojui suprasti mokinį, objektyviai įvertinti jo pastangas, gebėjimus ir savijautą pamokų metu – tai atgalinio ryšio gavimas pasitelkiant reflektavimą. Mokytojui siekiant priimti sėkmingus ir sąmoningus sprendimus, privalu žinoti, kas vyksta jo ugdytinių ugdymosi procese, nes tik tada mokytojas galės mokytis iš klaidų ir kartu su mokiniais tobulės. Kuo daugiau kokybiškų duomenų mokytojas gaus iš pateiktų atsakymų, tuo kokybiškesnis bus atgalinis ryšys. Tai reiškia, kad refleksijų pildymas turi būti nuoseklus, sistemingas ir nenutrūkstantis procesas. Neužpildytos mokinių refleksijos – tai ženklas mokytojui, jog mokinys nežino, ar suprato ką mokėsi, ar suprato, jog kažką išmoko. „Reflectus” sistema kaip pagalba mokytojui, ir tuo pačiu mokiniui, reflektavimo procesą gali palengvinti, padidinti motyvaciją reflektuoti, bei sudaryti sąlygas pastoviam reflektavimui. Kadangi susiduriama su problema – maža mokinių motyvacija reflektuoti, būtina ieškoti būdų motyvacijos dindinimui reflektuoti. „Reflectus“ sistema yra patrauklesnis reflektavimo būdas mokiniams ir nereikalaujantis papildomų laiko sąnaudų mokytojui. Šis tiriamasis darbas susideda iš dviejų dalių: teorinė ir praktinė. Teorinėje dalyje analizuojama mokinių motyvacijos didinimo ir reflektavimo svarba, bei neišvengiamas naujųjų technologijų naudojimas Z kartos mokinių ugdymo procese. Praktinėje dalyje aprašomos „Reflectus“ sistemos naudojimo galimybės, tyrimo eiga, rezultatų analizė ir išvados. Atlikus tyrimą ir išanalizavus gautus duomenis, nustatyta, kad „Reflectus“ sistema padidino mokinių norą reflektuoti. Raktiniai žodžiai: refleksija, motyvacija, Z karta, naujosios technologijos, „Reflectus“ sistema.
The aim of the research is to increase students’ motivation to reflect using the “Reflectus” application. One of the most effective ways for a teacher to understand a student, objectively evaluate their efforts, abilities, and well-being during lessons is to provide feedback through reflection. In order for a teacher to make successful and informed decisions, it is necessary to know what is happening in their students’ learning process, as only then can the teacher learn from mistakes and improve together with the students. The more quality data a teacher receives from the provided responses, the more valuable the feedback will be. This means that the process of filling in reflections must be consistent, systematic, and continuous. Unfilled student reflections indicate to the teacher that the student does not know whether they understood what they learned or realized that they learned something. The “Reflectus” system can facilitate the reflection process, increase motivation to reflect, and create conditions for consistent reflection for both the teacher and the student. Since there is a problem of low student motivation to reflect, it is necessary to seek ways to enhance motivation for reflection. The “Reflectus” system offers a more appealing way of reflection for students and does not require additional time investment from the teacher. This research consists of two parts: theoretical and practical. The theoretical part analyses the importance of increasing student motivation and reflection, as well as the inevitable use of new technologies in the education process of Generation Z students. The practical part describes the possibilities of using the “Reflectus” system, the research process, analysis of results, and conclusions. After conducting the research and analysing the obtained data, it was determined that the “Reflectus” system increased students’ willingness to reflect. Keywords: reflection, motivation, Generation Z, new technologies, “Reflectus” system.