Vadovo antrepreneriškų kompetencijų svarba verslo kūrimo metu, „TieBaldai“ įmonės pavyzdžiu
Palubinskas, Valdas |
Darbo problema – kuriant naują verslą šių laikų dinamiškoje ir konkurencingoje aplinkoje, įmonės sėkmė priklauso nuo idėjos ar išteklių, bet ir nuo vadovo sukauptų antrepreneriškų kompetencijų. Vadovo antreprenerystės svarba yra vis labiau plačiai pripažįstama naujo verslo kūrimo metu, tačiau dar nėra žinoma, kurios verslumo kompetencijos yra svarbiausios, trūksta praktinių įžvalgų apie jų pritaikymą. Darbo objektas – vadovų antrepreneriškų kompetencijų svarba naujo verslo kūrimo metu. Darbo tikslas – išanalizuoti vadovo antrepreneriškų gebėjimų svarbą naujo verslo kūrimo metu, remiantis „TieBaldai“ įmonės pavyzdžiu. Darbo metodika. Darbas grindžiamas teorinės literatūros analize, atvejų analize ir pusiau struktūruotais ekspertų interviu. Taikyti kokybiniai tyrimo metodai leido giliau suprasti antrepreneriškų kompetencijų svarbą naujo verslo kūrimo metu. Rezultatai. Tyrimo metu nustatyta, jog vadovo antrepreneriškos kompetencijos yra neatsiejamos šiuolaikinėje verslo aplinkoje tiek naujo verslo kūrimo metu, tiek ir verslo vystymo metu. Esminėmis kompetencijomis įvardintos: vizijos kūrimas ir pateikimas, kūrybiškumas ir inovatyvumas, rezultatų vertinimas, alternatyvų svarstymas ir atsparumas stresui ir atkaklumas Išvados. Pateiktos praktinės rekomendacijos rodo, jog pasitelkus šias antrepreneriškas kompetencijas naujų verslų vadovai, gali sukurti stiprias verslo strategijas ir sėkmingai įgyvendinti savo idėją.
The problem is that in today's dynamic and competitive environment, the success of a new business depends not only on the idea or the resources, but also on the manager's superpreneurial competences. The importance of managerial entrepreneurial leadership is increasingly widely recognised in new business development, but there is still a lack of knowledge about which entrepreneurial competences are most important and a lack of practical insights into their application. Research object of this paper is to examine the importance of managerial entrepreneurial competences in new business development. Reseach aim of this paper is to analyse the importance of managerial entrepreneurial competences in new business development, based on the case of TieBaldai. Research methodology. The work is based on theoretical literature analysis, case studies and semi-structured expert interviews. The qualitative research methods applied allowed for a deeper understanding of the importance of suprapreneurial competences in the process of new business creation. Results. The study found that the manager's suprapreneurial competences are integral in the modern business environment, both during the creation of a new business and during the development of the business. The core competencies were identified as: vision development and presentation, creativity and innovation, evaluation of results, consideration of alternatives, and stress resilience and perseverance Conclusions. The practical recommendations presented here show that by using these suprapreneurial competences, managers of new businesses can develop strong business strategies and successfully implement their idea.