Norvegų ir lietuvių vyrų savęs pateikimas pažinčių programėlėje ,,Tinder"
Mitkutė, Odeta |
Bakalauro darbe nagrinėjama, kaip norvegų ir lietuvių vyrai save pateikia pažinčių programėlėje. Pagrindinis tyrimo šaltinis – darbo autorės surinkti vyrų profiliai, kurie buvo patalpinti pažinčių programėlėje ,,Tinder“. Darbo objektas – vyrų profiliai pažinčių programėlėje ,,Tinder“. Darbo tikslas – ištirti kaip vyriškumas reprezentuojamas vyrų pateikiamuose profiliuose pažinčių programėlėje ,,Tinder“. Uždaviniai: aprašyti pažinčių programėlės ,,Tinder“ veikimo principus ir charakteristiką; apžvelgti vyriškumo modelius pagal R. W. Connell teoriją; išanalizuoti vyriškumo sampratos kaitą XX a. – XXI a. Norvegijoje ir Lietuvoje; išanalizuoti vyriškumo idealus pažinčių programėlėje ,,Tinder“, lietuvių ir norvegų vyrų profiliuose. Darbo problema - kaip norvegai ir lietuviai patys suvokia vyriškumą ir kuo jis skiriasi. Ieškodami partnerių vyrai siekia save pateikti kuo originaliau, dėl šios priežasties kyla klausimas, kodėl vyrai vaizduoja save vienokiu ar kitokiu būdu? Tyrimo metodai. Darbui atlikti naudota turinio analizė, lyginamasis ir aprašomasis metodai. Lyginamuoju metodu ieškoma panašumų bei skirtumų tarp lietuvių ir norvegų vyrų naudojančių ,,Tinder“. Aprašomasis metodas naudojamas norint pristatyti pažinčių programėlę, aptarti vyriškumo teorijas bei nustatyti tradicinio vyro sampratą. Pasitelkiant turinio analizės metodą tiriami pažinčių programėlės, vyriškosios lyties profiliai. Darbo išvados. Pastebėta, kad savęs pateikimo būdai tarp lietuvių ir norvegų ganėtinai panašus. Vyriškumas siejamas su išsilavinimu ir mandagumu, komplimentų sakymu. Lietuviai šiek tiek uždaresni, mažiau dalijasi nuotraukomis su aplinkiniais žmonėmis. Taip pat vyrai susiduria su panašiomis problemomis dėl besikeičiančios vyriškumo sampratos.
The bachelor's thesis examines how Norwegian and Lithuanian men present themselves in a dating app. The main source of the research is the profiles of men collected by the author of the work, which were placed in the dating app Tinder. The object - men's profiles in the Tinder dating app. The purpose - to explore how masculinity is represented in the profiles provided by men in the dating app Tinder. Tasks: Describe the principles and characteristics of the Tinder dating app. to review models of masculinity according to R. W. Connell's theory; to analyze the change in the concept of masculinity in the 20th century. - XXI a. In Norway and Lithuania; to analyze the ideals of masculinity in the dating app Tinder, in the profiles of Lithuanian and Norwegian men. The problem - How do Norwegians and Lithuanians themselves perceive masculinity and how does it differ. When looking for partners, men strive to present themselves as originally as possible, which is why the question arises as to why men portray themselves in one way or another. Methods: Content analysis, comparative and descriptive methods were used to perform the work. The comparative method looks for similarities and differences between Lithuanian and Norwegian men using Tinder. The descriptive method is used to introduce the dating app, discuss theories of masculinity, and establish the concept of the traditional man. Using the content analysis method, the profiles of dating gadgets and men are studied. Conclusions of the work. It has been noticed that the ways of presenting oneself are quite similar between Lithuanians and Norwegians. Masculinity is associated with education and courtesy, saying compliments. Lithuanians are a little bit closed, they share less photos with the people around them. Men also face similar challenges due to the changing conception of masculinity.