Metaphorical presentation of #metoo movement in the media
Dabkutė, Martyna, |
Šis darbas nagrinėja metaforas, reprezentuojančias #metoo judėjimą, angliškoje ir lietuviškoje žiniasklaidoje. Atlikti tyrimai rodo. kad metafora yra vartojama žurnalistų, siekiant daryti įtaką skaitytojui. Tyrimui vykdyti buvo suformuoti tokie klausimai: kokios konceptualios metaforos siejamos su #metoo judėjimu yra vartojamos lietuviškoje ir angliškoje žiniasklaidoje, kokia yra jų lingvistinė raiška ir retorinė potekstė? Metafora, lietuviškoje ir angliškoje žiniasklaidoje, būdama šio tyrimo dėmesio centre, atsiduria tarp kognityvinės lingvistikos ir diskurso analizės. Galima teigti, kad abi šios mokslo sritys prisideda prie metaforų nagrinėjimo lietuviškoje ir angliškoje žiniasklaidoje, sukurdamos aiškesnį jų pobūdžio ir veikimo ypatumų vaizdą. Šio tyrimo pavyzdžius sudaro dvi grupės: 98 angliškos žiniasklaidos šaltinių ir 87 lietuviškos žiniasklaidos šaltinių. Šaltiniams surinkti buvo naudojami šie puslapiai: BBC.com, CNN.com, delfi.lt ir 15min.lt. Tikslui pasiekti buvo iškelti toliau nurodyti uždaviniai. Pirmiausia, buvo identifikuotos metaforinės išraiškos, kurios buvo priskirtos konceptualių metaforų grupei, kurią išreiškia. Antra, buvo atlikta kiekybinė analizė, siekiant atskleisti, metaforinių išraiškų, kuriomis grindžiamos vyraujančios konceptualiosios metaforos, dažnumą, anglų ir lietuvių žiniasklaidoje. Galiausiai, konceptualios metaforos, būdingos lietuviškai ir angliškai žiniasklaidai, buvo gretinamos ir interpretuojamos. Jų analizė atskleidė, jog dominuoja šios konceptualios metaforos: MOTERIS YRA OBJEKTAS, MOTERYS YRA GALIA. Šių metaforų šaltiniai yra glaudžiai susiję su #MeToo judėjimo aktyvistais ir jų patirtimi, todėl abstrakčios žiniasklaidos idėjos skaitytojui tampa suprantamesnės. Galima teigti, kad konceptualioji metafora skatina palaikyti #MeToo judėjimą ir jo dalyvius.
The present study aims at analysing metaphorical presentation of the #MeToo movement in English and Lithuanian media. It is hypothesised that metaphor is a legitimization strategy which is employed to affect the audience. The research question was formulated as follows: What conceptual metaphors and their linguistic realizations are used to represent the #MeToo movement in Lithuanian and English media? The corpus of the study was compiled of 98 sources from English media and 87 sources from Lithuanian media. To achieve the aim the following objectives were set. Firstly, conceptual metaphors were identified and ascribed to the conceptual metaphors they manifest. Secondly, the quantitative analysis was carried out to reveal the frequency of the metaphorical expressions underlying the prevailing conceptual metaphors in English and Lithuanian media. Finally, the realizations of the conceptual metaphors were contrasted and interpreted. The analysis revealed the following prevailing conceptual metaphors: WOMAN IS AN OBJECT and WOMEN ARE POWER. The source domains of these metaphors are closely related to the #MeToo movement’s activists and their experience, which make the abstract ideas in the media more understandable for the reader. Also, it is playing a very important role by arousing strong emotional responses. In general, the findings reveal that conceptual metaphor has a powerful rhetorical and encouraging impact upon the consciousness of the #MeToo movement.