Improvement of Lithuanian football federation's stakeholders' interests' acknowledgement
Janavičius, Edvinas |
Sporto organizacijos, kurios dėl savo plataus uždavinių vykdymo dar gali būti vadinamos ir „Hibridinėmis“ organizacijomis siekdamos tobulinti savo veiklą privalo aktyviai komunikuoti ir bendradarbiauti su visomis suinteresuotosiomis šalimis. Nacionalinės sporto organizacijos susiduria su dar daugiau sunkumų bei didesniu kiekiu suinteresuotųjų šalių, todėl atliepti visų šalių lūkesčius ir juos pritaikyti strategijoje yra dar sunkiau. Dėl šitos priežasties, organizacijos privalo suinteresuotąsias šalis įtraukti strategijoje numatytais, aktyviais būdais, kurie leistų kiekvieną atskirą atvėjį įvertinti atskirai. Suinteresuotųjų šalių lūkesčių atliepiamumas organizaciniu lygiu suteikia organizacijai svarbios informacijos bei leidžia apsisaugoti nuo rizikų susijusių su neigiamu įvaizdžiu. Šio darbo tikslas yra išsiaiškinti, kaip Lietuvos futbolo federacija atlieka strateginius veiksmus siekiant atliepti ir panaudoti suinteresuotųjų šalių lūkesčius. Darbo metu buvo naudojamas kiekybinis empirinis tyrimas, literatūros analizė ir statistinių duomenų apdorojimas bei palyginimas. Tyrimo rezultatai parodė, jog suinteresuotųjų šalių lūkesčiai yra atliepiami organizacijos strategijoje, nepaisant to, jog organizacija nenaudojo konkrečių strateginių veiksmų lūkesčių atliepiamumui. To pasekoje, organizacijai buvo pateikti pasiūlymai, kurių tikslas yra padėti organizacijai suinteresuotųjų šalių lūkesčių atliepiamumą vykdyti strateginiu būdu, taip išvengiant dalinio lūkesčių atliepiamumo ir nenumatytų neigiamų veiksnių.
Sports organisations, which can often be described as „hybrid” due to their complex environments, must actively engage all stakeholder groups to acknowledge interests in order to develop effectively. National sports organisations face even greater challenges due to the larger number and diversity of stakeholders. As a result, recognising and including all stakeholder interests into strategy becomes even more difficult. Therefore, organisations must adopt a strategically defined and active approach to stakeholder engagement. Acknowledging stakeholders interests at the organisational level offers valuable insights and helps mitigate risks associated with negative perceptions. The aim of this research is to determine how the Lithuanian football federation conducts its strategic actions with regard to acknowledging stakeholders‘ interests. The research methods included quantitative empirical research, scientific literature analysis, statistical data processing, and comparison. The results indicate that while stakeholders‘ interests are acknowledged in the organisation's strategy, there is a lack of active engagement in recognising these interests. Consequently, the study presents solutions targeting key problematic areas to help the organisation in strategic stakeholders‘ interests‘ acknowledgement to avoid partial interests acknowledgement.