Pavojingų krovinių vežimo organizavimo ypatumai
Karuža, Vytautas |
Apie 8 proc. Europos bendrijoje visų gabenamų krovinių priskiriami pavojingiems kroviniams, o daugiau nei pusė jų – 58 proc. – vežami kelių transportu. Itin ryški pavojingų krovinių gabenimo keliais dinamika ES. Remiantis mokslininkų atliktų tyrimų duomenimis (Nowacki et al, 2016), ES mastu pavojingų krovinių gabenimo apimtys 2010-2014 m. mažėjo, tačiau Lietuvoje 2013-2014 m. laikotarpiu išaugo net 38 proc. Šiuo laikotarpiu Lietuvą lenkė tik Slovakija (44 proc.), o panašios tendencijos pastebėtos Slovėnijoje (31 proc.). Iki šiol sistemiškų mokslinių tyrimų, paaiškinančių tokias pavojingų krovinių gabenimo tendencijas Lietuvoje bei įmonių pasirinkimą veikti šioje srityje lemiančius veiksnius iki šiol nėra atlikta. Tai sąlygoja išsamių mokslinių tyrimų poreikį šioje srityje. Todėl darbe sprendžiama problema formuluojama taip: kaip pavojingų krovinių vežimas keičia transporto paslaugų įmonės veiklą? Tyrimo objektas: pavojingų krovinių gabenimas. Magistro baigiamojo darbo tikslas – išanalizuoti krovinių vežimo keliais paslaugas teikiančių transporto įmonių veiklos organizavimo ypatumus ir įvertinti pavojingų krovinių vežimo paslaugų teikimo sąlygas. Uždaviniai:
- Išanalizuoti UAB „Transport Amadeus“ veiklą ir apžvelgti įmonės situaciją krovinių vežimo keliais ES kontekste;
- Apibendrinti pavojingų krovinių vežimo organizavimo teorinius ir metodinius sprendimus;
- Suformuoti ir pagrįsti pavojingų krovinių vežimo paslaugas teikiančių įmonių veiklos organizavimo tyrimo metodiką;
- Atlikti pavojingų krovinių vežimo organizavimo UAB „Transport Amadeus“ situacijos vertinimą ir pasiūlyti tobulinimo sprendimus.
Final work of master thesis, 95 pages, 18 figures, 7 tables, 50 references, 4 appendixes, Lithuanian language. Key words: freight transportation, organization features, dangerous goods. Research object: transportation of dangerous goods. Research aim – to analyse the organization features of transport companies providing freight transportation services and evaluate the conditions for the provision of dangerous goods transportation services. Objectives: 1) to analyze the activity of UAB “Transport Amadeus” and evaluate the company’s situation in the context of road freight transport in the EU; 2) to summarize theoretical and methodological solutions for the organization of dangerous goods transportation; 3) to formulate and justify the empirical research methodology of enterprises providing dangerous goods transport services; 4) to assess the situation of dangerous goods transportation organization in UAB “Transport Amadeus” and propose solutions for improvements. Research methods: analysis and synthesis of scientific literature, document analysis and generalization, graphical imaging, structured interview, SWOT analysis. Research results: the first part of the master's thesis is devoted to the practical problem analysis; the activity of UAB “Transport Amadeus” has been analysed and the situation of dangerous goods road transportation in the EU context was assessed; in the second part theoretical and methodological solutions for the organization of dangerous goods transportation was summarized and empirical research methodology created and justified; in the third part the situation of dangerous goods transportation organization in UAB “Transport Amadeus” has been assessed and solutions for improvements proposed; the work give theoretically grounded and practically tested methodology for the assessment of organization features of dangerous goods transportation.