Kūrybiniai veiksniai sporto renginio organizavime ir komunikacijoje
Kazakevičiūtė, Rūta |
Sportinių renginių populiarumas šiuolaikinėje visuomenėje sparčiai auga. Informacijos skaida yra didelė, lengviau susirasti reikiamos informacijos, tačiau ir jos srautas yra ženkliai didesnis. Konkurencija tarp skirtingų renginių grupių auga dėl dalyvių dėmesio pritraukimo, todėl svarbu išsiskirti ir siūlyti unikalią patirtį dalyviams. Todėl buvo iškeltas pagrindinis šio baigiamojo darbo tikslas – išsiaiškinti, kokie yra svarbiausi kūrybiniai aspektai organizuojant ir komunikuojant apie sporto renginį. Buvo nustatytas darbo objektas –– kūrybiniai veiksniai organizuojant ir komunikuojant apie sportinius renginius. Iš to kilo ir pagrindiniai uždaviniai: įvardyti, kas yra renginys, kaip jie skirstomi, išanalizuoti pagrindines sportinio renginio charakteristikas, apibrėžti svarbiausius kūrybinius veiksnius organizuojant ir komunikuojant apie sporto renginį, atlikti analizę ir nustatyti kūrybinį organizavimo gerinimo poreikį bei pateikti išvadas ir kūrybiškas rekomendacijas. Tam, kad pavyktų šiuos iškeltus uždavinius ir tikslą įgyvendinti, buvo taikomas mokslinės literatūros analizės metodas, apibendrinimai bei atliekamas empirinis tyrimas, taikant kiekybinį tyrimo metodą – anketinę apklausą. Atlikus šį tyrimą buvo prieita prie išvadų, jog žmonės, kurie lankosi sporto renginiuose tai daro dėl pagrindinės priežasties – jie nori gerai praleisti laiką. Dalyvauti taip pat juos skatina ir paties renginio specifika, konkretūs žmonės (renginio svečiai, dalyviai, sportininkai ar komandos) bei vykdomos kūrybiškos veiklos renginio metu. Tiesioginės sportinių renginių transliacijos yra neatsiejama šių renginių dalis, žmonės teigiamai vertina galimybę jų metu laimėti įvairių prizų ir dovanų. Apklausos metu išryškėjo pagrindiniai faktoriai, kurie kelia teigiamas emocijas dalyviams: įsimintini sportininkų prisistatymai, unikali renginio tema ar koncepcija, išskirtinė vieta, interaktyvūs užsiėmimai dalyviams. Taip pat išsiskyrė ir veiksmingos veiklos renginio metu: autografų seansai ir susitikimai su pačiais sportininkais, virtualios realybės patirtys, specialios kabinos, skirtos fotografuotis, interaktyvūs žaidimai. Kalbant apie marketingo komunikaciją, daugelis mano, jog sportininkų atvaizdo naudojimas yra jiems priimtinas ir per juos gali kurti ryšį su pačia organizacija, taip gerinant jos įvaizdį. Paaiškėjo, kad veiksmingiausia marketingo komunikacijos forma yra socialiniuose tinkluose skelbiama reklama ir sudaromos partnerystės su tinkamais nuomonės formuotojais. Atsižvelgiant į atlikto tyrimo analizę, pateikiamos kūrybiškos rekomendacijos, kurios padės sporto renginiams išsiskirti iš kitų, pritrauks didesnę auditoriją ir ją išlaikys, sustiprins renginio patirtį.
The popularity of sports events in modern society is growing rapidly. The information partition is large, it is easier to find the necessary information, but its flow is also significantly higher. Competition between different groups of events is growing for the attention of attendees, so it is important to stand out and offer a unique experience to attendees. Therefore, the main goal of this final work was set - to find out what are the most important creative aspects in organizing and communicating about a sports event. The object of the work was determined – creative factors in organizing and communicating about sports events. From this came the main tasks: to name what an event is, how it is divided, to analyze the main characteristics of a sports event, to define the most important creative factors in organizing and communicating about a sports event, to perform an analysis and identify the need for creative improvement of the organization, and to present conclusions and creative recommendations. In order to achieve these set goals and objectives, the method of scientific literature analysis, generalizations and empirical research using a quantitative research method - a questionnaire survey - were applied. Conclusions were formulated as a result of this research, people who attend sport events do so for the main reason, they want to have a good time. They are also encouraged to participate by the specifics of the event itself, specific people or teams, creative activities carried out during the event. Live broadcasts of sports events are an integral part of these events, people positively value the opportunity to win various prizes and gifts during them. During the survey, the main factors that evoke positive emotions among the participants emerged: memorable presentations by the athletes, a unique theme or concept of the event, an exclusive location, interactive activities for the participants. Effective activities during the event also stood out - autograph sessions and meetings with the athletes themselves, virtual reality experiences, special photo booths, interactive games. As for marketing communication, many believe that the use of athletes' image is acceptable to them and through them can create a connection with the organization itself, also it is improving organization image. It turned out that the most effective form of marketing communication is placing advertisements on social media networks and forming partnerships with the right opinion maker. Based on the analysis of the conducted research, creative recommendations are provided that will help sports events stand out from the rest, attract and retain a larger audience, and enhance the event experience itself.