Kūrybiškumo skatinimas muzikos pamokose taikant kompiuterinę muzikos kūrimo programą „bandlab“
Bilevičiūtė, Gabrielė |
Kūrybiškumas visame pasaulyje yra laikomas labai svarbia vertybe ir jo ugdymui skiriamas itin didelis dėmesys. Tai patvirtina ir Lietuvos švietimo ir mokslo ministerijos Geros mokyklos koncepcija, kur kūrybiškumo ugdymas yra viena iš pagrindinių ugdymo sudedamųjų dalių. Nepaisant didelio dėmesio kūrybiškumo ugdymui įžvelgiama ir nemažai pedagoginių problemų kai kūrybiškumui ir jo ugdymui neskiriama pakankamai dėmesio, neskatinamas kūrybinis darbas ir mąstymas, o pats kūrybiškumas mokyklos aplinkoje neretai slopinamas. Paskatinti šiuolaikinį mokinį reikštis kūrybiškai tampa sudėtinga užduotimi pedagogams. Todėl jie ieško netradicinių mokymo metodų ir inovatyvių ugdymo problemų sprendimų, kurie paskatintų ugdytinius aktyviai įsitraukti į ugdymo procesą ir veikti kūrybiškiau. Vienas tokių šiuolaikinių technologijų - kompiuterinės muzikos kūrimo programos „BandLab“ panaudojimas muzikos pamokose I - ų gimnazinių klasių kūrybiškumui skatinti. Darbe analizuojamas ir vertinamas kompiuterinės muzikos programos „BandLab“ veiksmingumas kūrybiškumo ugdyme. Atlikus empirinį tyrimą ir susumavus anketinės apklausos bei mokinių darbų turinio analizės rezultatus galima teigti, kad muzikos programos „BandLab“ naudojimas muzikos pamokose buvo naudinga ir veiksminga priemonė I - ų gimnazinių klasių kūrybiškumo skatinime.
Creativity is considered one of the most important values in our world and there is a lot of emphasis to developing it. In Lithuanian Ministry of Education, Science, and Sport „Good school“ concept, developing and nurturing creativity is one of it’s most vital tasks. Regardless of Lithuanian Ministry of Education, Science, and Sport big efforts to develop creativity in Lithuanian schools there are a lot of barriers and problems. There is little or no atention to studying or thinking creatively and sometimes pupils are even discouraged by doing so. To encourage modern school children to think creatively, teachers are always looking for untraditional and innovative ways and modern technologies. One of them is „BandLab“, - social platform for creating music. This thesis is for analysis and evaluation of social music platform „BandLab“ in developing creativity in first year highschool students. By doing empirical research, questionnaire and by evaluating students work results, we can make a conclusion, that social music platform „BandLab“ was effective and helpful by encouraging and developing creativity in first year high school students.