Alternatyvios muzikos grupės „Abudu“ komunikacijos ypatumai: tapatumo kūrimas ir įvaizdžio konstravimas
Ižganaitytė, Kristina |
Vartojimu paremtoje visuomenėje nuolat iškyla alternatyvių veikėjų. Vienas pavyzdžių – alternatyvios muzikos grupė „Abudu“. Alternatyvios grupės suprantamos kaip komunikacinės sistemos, atskleidžiančios tiek grupės pasaulėžiūrą, tiek visuomenės, jaunimo, kultūros tendencijas, pokyčius. Muzikinės kultūros reiškiniai yra įvairialypiai, unikalūs, aktualūs ne tik muzikine prasme, bet ir socialiniu, kultūriniu aspektu. Stebimi greitėjantys grupių identitetų pokyčiai, todėl svarbu analizuoti naujai iškylančius kūrybinius fenomenus, atsakant į klausimą, kas jiems būdinga ir kaip tai reprezentuojama. Tačiau trūksta tyrimų, analizuojančių alternatyvios muzikos grupes, jų komunikaciją, tapatumus ir įvaizdžius. Todėl šio darbo objektas – alternatyvios muzikos grupės „Abudu“ komunikuojamas tapatumas ir įvaizdis. Darbo tikslas – išanalizuoti alternatyvios muzikos grupės „Abudu“ komunikuojamą tapatumą ir įvaizdį. Tikslui pasiekti keliami uždaviniai: 1) aptarti alternatyvos sampratą masinės kultūros ir subkultūros teorijų kontekste; 2) pristatyti grupės, tapatumo ir įvaizdžio teorinę sampratą; 3) aptarti teksto ir jo prasmės kūrimo sampratą; 4) išanalizuoti per savidentifikaciją, savitumą, vertybes ir kūrybą grupės „Abudu“ kuriamą tapatumą; 5) išanalizuoti grupės „Abudu“ konstruojamą įvaizdį bei reprezentavimą viešojoje erdvėje; 6) pristatyti ekspertų įžvalgas naujai susikuriančių alternatyvios muzikos grupių tapatumo ir įvaizdžio klausimu. Tyrimo metu taikomi kokybinės turinio analizės ir interviu tyrimo metodai. Tyrimas parodė, kad grupė „Abudu“ save apibrėžia per skirtybių jungimą, kaitą. Grupei būdinga „pasidaryk pats“ filosofija, individualumas. Grupė nepriskiria savęs jokiai subkultūrai, kiekvienu kūriniu ieško naujo skambesio. Kūriniais komunikuojamos jaunimo problemos ir tokios vertybės kaip tarpusavio ryšys, harmonija. Kūrybai įkvepia kiti kūrėjai, gimtojo Šakių krašto gamta, žmonės, patirti sunkumai. Būdinga poetiška, buitiška kalbėjimo maniera, naudojami tarmiški žodžiai, anglicizmai, žargonas, nesilaikoma normų. Kuriamas laisvas stilius su skirtingų kultūrinių srovių, gamtos simboliais. Viešojoje erdvėje grupė įvardijama kaip grojanti savitą muzikinį stilių, viena ryškiausių Lietuvos alternatyvios muzikos grupių, paneigianti taisyklę, kad inovatyvi muzika kuriama tik didmiesčiuose, kurianti išskirtinai vien lietuvių kalba. Nūdienos grupės yra laisvesnės ir labiau eksperimentuoja, joms būdingas nerūpestingumas, individualumas, nepriklausomybė, atsiribojimas nuo politikos ir aktualijų. Ekspertų teigimu, didžioji dauguma grupių susikuria didmiesčiuose. Tačiau grupės „Abudu“ atvejis paneigia šią taisyklę, grupė yra siejama su gimtuoju Šakių kraštu, jų kūryboje bei komunikacijoje atsispindi šio krašto įtakos. Darbo rezultatai gali būti aktualūs jaunimo grupių, subkultūrų ar kitų alternatyvios muzikos grupių tyrėjams.
In a consumption-based society, alternative actors are always emerging. One of them is the alternative music band “Abudu”. Alternative groups are understood as the communication systems that reveal the worldviews, as well as the tendencies among the young people, culture and society, and the changes taking place. The phenomena of musical culture are multifaceted, unique, and relevant not only musically but also socially, and culturally. It is observed that the band identities are changing more rapidly, so it is important to analyse newly emerging creative phenomena, while also discussing the common themes, and how they are represented. However, there is a lack of research focusing on alternative music bands, their communication, identities, and images. Therefore, the identity and image that the alternative music band “Abudu” communicates is the subject of this research. The aim is to analyse the identity and the image communicated by the band “Abudu”. In order to achieve the aim, the objectives are set: 1) to discuss the meaning of the alternative within the contexts of culture and subculture; 2) to present the theoretical concept of the group’s identity and image; 3) to discuss the concept of creating text and its meaning; 4) to analyse the identity of the band “Abudu”, created through self-identity, originality, values, and creativity; 5) to analyse the image that the band “Abudu” constructs, and its representation in public; 6) to present the insight of experts, regarding the identities and image construction of the newly emerging alternative music bands. The qualitative content analysis and interview are the methods of research used for this work. The research has shown that the band “Abudu” identifies itself through the connection of differences, and through changes. The band relies on the “do it yourself” philosophy, individuality. The band does not attribute itself to any of subcultures; they look for new sound with every piece. The band communicates about the problems that young people face today, as well as values such as interpersonal relations, harmony. The inspiration comes from other artists, the nature and the people of the band’s hometown Šakiai, the hardships endured. The language used is poetic yet informal, full of regional dialect, Anglicisms, and slang, not complying with the norms. The band creates its own free style with symbols from different cultural currents and nature. Publicly, the band is described as the one with a unique music style, and as one of the most significant Lithuanian alternative music bands. The band writes songs only in Lithuanian, and denies the common understanding that the innovative music could only be created in big cities. The bands nowadays are freer and tend to experiment more; they lean towards carelessness, individuality, independence, and detachment from politics. According to the experts, most of the bands form in bigger cities, but “Abudu”, on the contrary, is associated with their hometown Šakiai, and the influence of the town reflects in their art and communication. The results of this work could be relevant to the researchers interested in youth groups, subcultures, and alternative music bands.