Paveikslėlių knygų panaudojimas 2-3 metų vaikų žodyno turtinimui
Žėkaitė, Viktorija |
Tyrimo problema – paveikslėlių knygų skaitymo poveikis vaikų žodyno turtinimui. Tikslas — atskleisti, kokį poveikį daro paveikslėlių knygų skaitymas vaikų žodyno turtinimui. Uždaviniai: 1. Išanalizuoti mokslinius šaltinius apie mažų vaikų kalbos ypatumus, žodyno turtinimo metodus ir priemones. 2. Atskleisti dviejų, trijų metų vaikų žodyno ypatumus. Išsiaiškinti skaitytos paveikslėlių knygos poveikį vaikų žodyno turtinimui. 3. Išsiaiškinti pedagogų patirtis su paveikslėlių knygomis bei jų nuomonę apie jų skaitymo poveikį vaikų žodyno turtinimui. Metodai – mokslinės literatūros analizė; empirinis vaikų stebėjimas; pedagogų apklausa. Duomenų analizės metodai: kokybinė turinio (Content) analizė; statistinė analizė. Tiriamieji – empiriniame stebėjime dalyvavo 18 vaikų, pedagogų apklausoje dalyvavo 102. Tyrimo rezultatai — pedagogų apklausos tyrimo rezultatai atskleidė, kad respondentų žino paveikslėlių knygos apibrėžimą. Pedagogai paveikslėlių knygas naudoja žodyno turtinimui, ir dauguma respondentų mato skaitomų paveikslėlių knygų poveikį vaikų žodynui. Dažniausiai respondentai paveikslėlių knygas vaikams skaito du kartus ir daugiau per savaitę. Skaitydami pasirenka vieną iš būdų: raiškaus skaitymo būdą, užduoda klausimus, vaidina, naudoja neverbalinę kalbą (mimiką, gestus, judesius), žaidimą, stebi ir reaguoja į vaikų jausmus ir susikaupimą, skatina vaikus kartu kurti istorijos pabaigą. Pedagogai akcentavo paveikslėlių knygos naudą vaikui: turtina žodyną, ugdo kalbinius gebėjimus, supažindina vaiką su aplinka, jį supančiu pasauliu, skatina vaizduotę, skatina domėtis knygomis, skatina kūrybiškumą, lavina estetinį suvokimą. Įvertinus paveikslėlių knygelių skaitymo poveikį vaikų žodyno turtinimui, nustatyta, kad vaikai skaitydami paveikslėlių knygą dažniau kalba trijų žodžių sakiniais, užduoda klausimus. Kalbėdami atskleidžia savo asmenines patirtis. Išanalizavus atliktą tyrimą, galima teigti, kad iškelta hipotezė, kad paveikslėlių knygų skaitymas ugdo mažų vaikų literatūrinius gebėjimus ir tuo pačiu turtina vaikų žodyną - pasitvirtino.
The research problem is the effect of reading picture books on children's vocabulary enrichment. The goal is to reveal that you may need to read picture books to have a children's dictionary. The aim Tasks: 1. To analyze scientific sources about the peculiarities of the language of young children, methods, and tools of having a vocabulary. "Peculiarities of the vocabulary of two-year-old and three-year-old children". 2. Finding out the reader’s picture books requires having a children’s dictionary. 3. To find out the experience of educators with picture books and their opinions about the importance of their reading for children's vocabulary. Methods: analysis of scientific literature; empirical observation of children; teacher survey. Data analysis methods: (case study; qualitative content analysis; statistical analysis.). Subjects: 18 children participated in the empirical survey, 102 participated in the teachers' survey. The results of the study: "Disclosure of the results of the pedagogical survey", "answer" knows the "definition of picture books". “Educators use picture books to have a vocabulary,” and most respondents see images of counted books in a children’s dictionary. Respondents usually read picture books to children twice or more a week. By choosing one of the ways of reading: expressive ways of reading, asking questions, playing, never using non-verbal language (facial expressions, gestures, movements), playing, observing, and reacting to children's feelings and concentration, encouraging children to create stories together. For example, educators emphasized the benefits of picture books for a child: enriches vocabulary, develops language skills, introduces the child to the environment, the world around him, stimulates the imagination, stimulates interest in books, promotes creativity, develops aesthetic perception. Evaluating the results of reading picture books for children’s vocabulary, we found that children read books by speaking in tongues, speaking in words, and asking questions. Speaking reveals your personal experience. After analyzing the research, it can be stated that the hypothesis that reading picture books is developed by young children's literary skills and at the same time children's children's vocabulary has been confirmed.