The development of music teachers’ information and communication technology competencies in the context of changing educational paradigms
Temos aktualumas. Informacinės ir ryšių technologijos (IKT) tampa vis labiau neatsiejama šiuolaikinės visuomenės kasdienio gyvenimo dalimi ir kelia ypatingus reikalavimus ne tik šiuolaikiniams besimokantiesiems, bet ir mokytojams. Nuotolinis, hibridinis, interaktyvus, prisitaikantis mokymasis ir įvairios mokymosi analizės - dar prieš metus tai atrodė kaip ateities vizija (Zhang, 2020). Šiandien tai realybė, kurioje gyvena visas pasaulis. Mokytojams ypač svarbios ne tik IKT žinios ir naudojimas, bet ir tai, kad IKT yra pagrindinis mokymo ir mokymosi proceso elementas. Nuo to, kaip mokytojai jas naudoja, priklauso, ir mokinių gebėjimai jomis naudosis klasėje, ar už jos ribų (Calderón-Garrido, 2021). Muzikoje, kaip ir kitose srityse, technologijų pažanga suteikia galimybę ieškoti naujų raiškos būdų. Muzikiniame ugdyme IKT atveria naujas galimybes: muziką ir garsą galima įrašyti, kurti, komponuoti, redaguoti ir groti įvairiais instrumentais, įvairiais garsais, muziką galima analizuoti, ieškoti naujos informacijos internete ir t. t. (Dorfman ir Roblyer, 2015; Minott, 2015). Taigi, muzikos mokymas/ mokymasis turi galimybę tyrinėti visiškai naujas muzikines erdves ir vietas. Šiuolaikinių muzikos mokytojų IKT kompetencijų ugdymas apima nuolatinį mokymosi ir tobulėjimo procesą. Jing (2016) atliktame tyrime teigia, kad muzikos mokytojai, dalyvaujantys kvalifikacijos tobulinimo programose, įgijo daugiau pasitikėjimo ir kompetencijų naudoti IKT mokymo praktikoje. Be to, ugdant muzikos mokytojų IKT kompetencijas, reikia noro prisitaikyti prie naujų ugdymo paradigmų. Todėl ši kaita reikalauja permąstyti santykius su besimokančiaisiais, darbo metodikas ir priemones ir skatina mokytojus nuolat mokytis ir tobulėti. Tai reiškia, kad tradicinius muzikos ugdymo metodus, pavyzdžiui, mokytojo vadovaujamą, mokiniui paklūstantį mokymąsi, keičia į mokinį orientuotas požiūris, pabrėžiantis kūrybiškumą, bendradarbiavimą ir technologijų naudojimą (Weisheng, Hui, 2022). Muzikos mokytojai turėtų gebėti integruoti IKT į savo mokymo praktiką, kad palaikytų šias naujas paradigmas. Nepaisant galimos IKT naudos muzikiniam ugdymui, trūksta tyrimų apie kompetencijas, kurių reikia muzikos mokytojams, kad jie galėtų veiksmingai integruoti technologijas į ugdymo procesą. Taigi IKT vaidmuo ugdymo procese yra prieštaringas, o profesionalus IKT taikymas yra sudėtinga ir daug pastangų reikalaujanti veikla.
Information and Communication Technologies (ICT) are becoming an increasingly integral part of the everyday life of modern society and are making special demands not only on today’s learners but also on the teacher. The development for ICT competencies of modern music teachers involves a continuous process of learning and development. Teachers can improve their competencies through professional development opportunities such as seminars and conferences, online courses, and collaboration with other educators. Despite the potential benefits of ICT for music education, there is a lack of research on the competencies that music teachers need to effectively integrate technology into their teaching practice. Thus, the role of ICT in the educational process is controversial and the professional application of ICT is a demanding endeavour.These are essential factors in order to clarify the development of information and communication technology competencies of music teachers in the changing context of educational paradigms. Such a study would allow for the identification of effective ways to apply modern ICT, highlight the problems of music education, and improve the professional development of teachers. The dissertation will explore the challenges and opportunities that music teachers face in applaying ICT in your educational practice and the ways in which they can develop their ICT competencies to improve teaching and learning outcomes. It will also seek to identify effective strategies to improve music teachers’ ICT competencies development and equip them with the necessary resources and training to succeed in the new educational paradigm.