Aukštesniojo siaubo žanro interpretacijos šiuolaikiniame kine
Kavaliauskas, Gabrielius |
Aukštesnysis siaubas – tai terminas, nurodantis šiuolaikinius siaubo žanro filmus, kuriuose naudojami ir keičiami bruožai būdingu tradiciniams ir meniniams siaubo kūriniams. Apie šį žanrą buvo pradėta kalbėti po 2015 metų, pasirodžius Roberto Eggerso filmui „Ragana“. Dėka jo atsirado naujas požiūris į siaubo filmų kūrimą, iš naujo pradėti analizuoti buvę filmai. Tačiau, elementai, kurie būtų naudojami išskirti aukštesniojo siaubo žanro filmams niekados nebuvo apibrėžti. Šio bakalaurinio darbo tikslas išanalizuoti aukštesniojo siaubo žanro interpretacijas šiuolaikiniame kine. Tam atlikti yra iškeliami uždaviniai – apibrėžti siaubo žanro formulę ir kas yra subžanrai, išanalizuoti meninio siaubo reikšmę ir išskirti aukštesniojo siaubo sąvoką bei jo bruožus. Atsakius į uždavinius prieinama prie tyrimo dalies – filmų analizės. Kiekvienas filmas atskirai nagrinėjamas pagal tuos pačius metodus – naratyvine, formaliąja ir lyginamąja analizėmis. Tai atlikus gaunamos išvados, kurios nurodo aukštesniojo siaubo žanro reikšmę, kilmę, bruožus ir santykį su meniniais bei tradiciniais siaubo žanro filmais.
Elevated horror is a concept that indicates about contemporary horror genre films that are different from traditional and arthouse movies. The conversation about this genre started in 2015 after Robert Eggers “The Witch” was released. Thanks to him, a new point of view of making horror movies has been established, old movies were revisited. However, the elements that made would be used to describe elevated horror genre movies, were never pointed out. The objective of this bachelor’s degree thesis is to analyse the elevated horror interpretations in the contemporary cinema. To do that some tasks have to be pointed out – define the formula of horror genre and the meaning of subgenres, analyse the meaning of arthouse and distinguish the term of elevated horror and its features. After completion of tasks there is a research part – movie analysis. Each movie is examined individually by the same methods – narrative, formal and comparative analysis. This will lead to the conclusions, which will indicate about the meaning of elevated horror, its origins, features and ties with arthouse and traditional horror movies