Organizacinis cinizmas, kaip mobingo darbuotojų santykiuose pasekmė: vadybinių sprendimų pagalba reiškinių užkardymui
Magistro darbo tikslas yra išanalizuoti organizacinio cinizmo ir mobingo reiškinių teorinius aspektus bei atlikus empirinį tyrimą pasiūlyti vadybinius sprendimus šių reiškinių atsiradimo užkardymui. Pirmojoje darbo dalyje, atlikus mokslinės literatūros analizę, aptarti organizacinio cinizmo ir mobingo darbuotojų santykiuose reiškiniai, atskleidžiant jų apibrėžimus, pagrindines priežastis bei šių reiškinių tarpusavio ryšį. Antrojoje darbo dalyje interpretuojami ir analizuojami kiekybinio bei kokybinio tyrimo rezultatai. Kiekybiniame tyrime dalyvavo 300 respondentų dirbančių tiek viešojo sektoriaus, tiek privataus sektoriaus organizacijose. Kokybiniame tyrime dalyvavo 6 informantai susidūrę su mobingo reiškiniu savo darbo aplinkoje. Tiek kiekybinio, tiek kokybinio tyrimo rezultatai atskleidžia, kad darbuotojai darbo aplinkoje patiria neetiškus kitų darbuotojų veiksmus jų atžvilgiu, išgyvena neigiamas emocijas, yra nusivylę savo organizacija bei jos vykdoma politika. Trečiojoje darbo dalyje yra pateikiami vadybiniai sprendimai, kuriais remiantis organizacijos gali panaikinti organizacinio cinizmo ir mobingo darbuotojų santykiuose reiškinių atsiradimo priežastis bei veikti kaip prevencinės priemonės siekiant išlaikyti teigiamą darbo aplinką bei organizacinę kultūrą.
The purpose of this Master's thesis is to analyze the theoretical aspects of organizational cynicism and mobbing phenomena and to offer managerial solutions to prevent the occurrence of these phenomena. Having completed the analysis of scientific literature in the first part of the thesis, the phenomena of organizational cynicism and mobbing in the relations between employees are discussed, revealing their definitions, main causes and the relationship between these phenomena. The second part of the thesis interprets and analyzes the results of quantitative and qualitative research. The quantitative survey involved 300 respondents working in both public and private sector organizations. The qualitative study involved 6 informants who encountered the phenomenon of mobbing in their work environment. The results of both quantitative and qualitative research reveal that employees experience negative emotions and unethical actions of other employees towards them in their work environment, they are disappointed with their organization and it‘s policies. Managerial solutions, based on which organizations can eliminate the causes of organizational cynicism and mobbing in employee relations and act as preventive measures to maintain a positive work environment and organizational culture was presented in the third part of the thesis.