Skirtingų kartų darbuotojų motyvacijos vertinimas Lietuvos organizacijose: A. Maslow poreikių hierarchijos teorijos taikymas
Bubelienė, Brigita |
Šiame bakalauro baigiamajame darbe analizuojama skirtingų kartų darbuotojų motyvaciniai poreikiai remiantis A. Maslow poreikių hierarchijos teorija. Tyrimo aktualumas paremtas šiuo darbo rinkoje vis dažniau užduodamu klausimu – ar darbuotojų amžius ir priklausymas tam tikrai kartai turi įtakos motyvacijos lygiui ir poreikiams Lietuvos organizacijose. Tam įvertinti buvo pasirinkta viena iš labiausiai verslo pasaulyje pripažintų ir taikomų teorijų - A. Maslow poreikių hierarchijos modelis. Šio darbo tikslas yra įvertinti skirtingų kartų darbuotojų motyvaciją Lietuvos organizacijose ir nustatyti, ar egzistuoja ryšys tarp skirtingų kartų respondentų motyvacijos lygio ir A. Maslow teorijos. Teorinėje darbo dalyje plačiai aptariamos kartų teorijos ir A. Maslow modelis. Tyrimas atliktas naudojant kiekybinę analizę, aprašomąją statistiką, kryžminę analizę ir Spearmano koreliacijos metodą. Remiantis gautais empiriniais duomenimis suformuluotos praktinės rekomendacijos Lietuvos organizacijoms, taip pat pateiktos tyrimo išvados.
This bachelor’s thesis analyses the motivational needs of employees from different generations, based on A. Maslow’s hierarchy of need theory. The topic is relevant due to increasing interest in whether and generational affiliation affect motivation levels and needs in Lithuania’s organizations. To address this issue and to determine if there is a correlation between generation and motivation, Maslow’s theory of needs was applied. The main goal of this thesis is to evaluate how employees from different generations perceive motivation and whether there is a connection between generational group and the different motivational needs. The theoretical part presents man five generational theories and explains Maslow’s hierarchy model in detail. The research was conducted using quantitative approach, the data was collected through an anonymous survey and analysed using descriptive statistics, cross-tabulation, and Spearman’s correlation method. Based on the results, practical recommendations and the conclusions were presented.